۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۲۵۵۳۱۸
معاون دبیرکل حزب الله لبنان:

حزب الله به جای جیره خواری از برخی کشورها با ایران رابطه آبرومندانه دارد/ پشتیبانی آل سعود از القاعده برای مقابله با استقلال یمن است

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان با تأکید بر اهمیت دستاوردهای ایران در مقابله با تکفیری‌ها، پشتیبانی آل سعود از القاعده یمن را مقابله با استقلال این کشور توصیف کرد.
حزب الله به جای جیره خواری از برخی کشورها با ایران رابطه آبرومندانه دارد/ پشتیبانی آل سعود از القاعده برای مقابله با استقلال یمن است

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم سالگرد افتتاح مرکز امام خمینی که امروز در مجمع المجتبی (ع) برگزار شد، نقش ایران در منطقه را نقشی سازنده و حائز اهمیت خواند و گفت: همگان به خوبی می‌دانند ایران تأثیرگذارترین کشور در حمایت از مقاومت اسلامی لبنان و فلسطین است که این تأثیر گذاری در آزادسازی جنوب لبنان در سال 2000 و در پایداری در برابر رژیم صهیونیستی در جنگ سال 2006 مشهود است.

وی افزود: دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تروریسم تکفیری در سوریه و عراق بسیار مهم است. ایران هیچگاه در امور داخلی لبنان دخالت نکرده و همواره بر لزوم همکاری گروه‌های لبنانی برای دستیابی به تفاهم در زمینه های مختلف تأکید داشته است.


این عضو ارشد حزب الله با تأکید براینکه این جنبش ارتباط با جمهوری اسلامی ایران را به هیچ وجه انگ نمی‌داند، خاطرنشان کرد: حزب الله ترجیح می‌دهد به جای جیره خواری از بعضی کشورها به رابطه آبرومند خود با ایران ادامه دهد.

شیخ نعیم قاسم در ادامه موضع حزب الله نسبت به تجاوز عربستان به یمن را موضعی پایدار خواند و اظهار داشت که ائتلاف سعودی در حالی داعیه دار حمایت از ملت یمن است که اغلب این ملت امروز در کنار ارتش در حال مبارزه با تروریست‌ها است. برخلاف آنچه سعودی‌ها ادعا می‌کنند خواسته‌های آل سعود هیچ هماهنگی با اراده ملت یمن ندارد.


وی ادامه داد: عملیات طوفان قاطع در راستای اهداف رژیم صهیونیستی است و هیچ مصلحتی برای ملت یمن ندارد. آل سعود با حمایت از القاعده تلاش دارد به هر شکل شده جلوی استقلال ملت یمن را بگیرد.


معاون دبیرکل سید حسن نصرالله انتخاب رییس جمهور آینده لبنان را امری مهم و قابل تحقق برشمرد و افزود: کاندیدای مناسب برای تصدی این پست وجود دارد و می‌توان در  24 ساعت خلاء عدم انتخاب رییس جمهور را پر کرد اما این امر با کارشکنی برخی احزاب سیاسی مواجه شده است./983/ب902/ک

ارسال نظرات