۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۲۵۵۴۳۱

هشدار نماینده آیت الله سیستانی نسبت به تسلط تروریست‎ها بر پالایشگاه‎های نفتی

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کربلا بر لزوم اتخاذ تاکتیک‎های قاطع برای جلوگیری از تسلط داعش بر پالایشگاه‎های نفتی و پایگاه‎های نظامی تأکید کرد.
شيخ عبدالمهدي کربلايي نماينده آيت الله سيستاني در کربلا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد بر لزوم اتخاذ تاکتیک های گسترده و قاطع در جنگ با داعش تأکید کرد و گفت: در پرتو ادامه پیشروی نیروهای عراقی در الانبار و پالایشگاه بیجی باید نقشه های گسترده و قاطعی اجرا شود تا تروریست ها نتوانند خود را سازماندهی کرده و به مناطق آزاد شده بازگردند.

 

وی افزود: تأکید بر برخی مناطق و بی توجهی به سایر مناطق نتایج خوبی به همراه نخواهد داشت. ساکنان مناطق اشغال شده نیز باید برای رهایی از تروریست ها وارد عمل شده و نقش اساسی را ایفا کنند و به تفاوت مذهبی سایر نیروها توجهی نداشته باشند.

 

حجت الاسلام کربلایی ادامه کنترل برخی مناطق از سوی تروریست ها را خطری برای مناطق مجاور به در الانبار و پالایشگاه های نفتی و پایگاه های نظامی بغداد دانست.

 

نماینده حضرت آیت الله سیستانی تلاش برخی جریان ها برای تفرقه میان رزمندگان را با هدف تضعیف روحیه جهادی توصیف کرد و ادامه داد: به رزمندگان قهرمان نیروهای ملسح و بسیج مردمی و فرزندان عشایر می گویم که شجاعت و قهرمانی بزرگی از خود نشان داده و با آزادی بسیاری از مناطق از لوث تروریست ها با وجود همه سختی ها توانستید اعتماد عراقی ها را به خود جلب کرده و ما اطمینان داریم می توانید سایر مناطق را آزاد سازید.

 

وی با اشاره به دفاع نیروهای عراقی از پالایشگاه نفتی بیجی تقدیر کرد و گفت: نیروها توانستند فداکاری بزرگی از خود نشان دهند و ما باید بزرگی آنان را قدر دانسته و مسؤولان را به درمان فوری مجروحان و ارسال آنان به خارج کشور در صورت نیاز و توجه به خانواده های شهدا فرامی خوانیم.

 

خطیب جمعه کربلا در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه از گران شدن قیمت برق در عراق به شدت انتقاد کرد و خاطر نشان ساخت: دولت باید نسبت به این تصمیم که با واکنش شدید شهروندان مواجه شده است تجدید نظر کند و به درآمد خانواده های متوسط و فقیر توجه داشته باشد. خانواده ها در پرتو قیمت جدید نمی توانند از انرژی برق استفاده کنند و به نظر نمی رسد افزایش قیمت در فصل تابستان برای خانواده هایی که فرزندان خود را به جنگ با تروریست ها فرستاده اند، منصفانه باشد.

 

حجت الاسلام کربلایی بر لزوم خودداری از اسراف در مصرف برق تأکید کرد و این مساله را وظیفه ای شرعی و ملی و اخلاقی خواند./980/ب901/د

ارسال نظرات