۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۲۵۵۴۹۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

اعتکاف مسیر و زمینه‌ای برای توبه و بازگشت به معنویت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: اعتکاف مسیر و زمینه‌ای برای توبه و بازگشت به معنویت است و باید بیش از پیش در جامعه اسلامی به ویژه در نسل جوان و نوجوان گسترش یابد و معنویت حاکم بر مراسم اعتکاف زمینه ساز اثرگذاری معارف دینی و قرآنی است.
حجت الاسلام ناصر شکريان، مدير کل تبليغات اسلامي مازندران،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصرشکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع خبرنگاران گفت: اعتکاف بهترین فرصت برای نزدیکی به خدا و از سنت و سیره نبی مکرم اسلام (ص)و اهل بیت(ع) است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که این ایام فرصت مناسبی برای نزدیکی به خداوند متعال و دوری از هر گونه انحراف و از سنت و سیره نبی مکرم اسلام(ص) و اهل بیت(ع) است، افزود: اعتکاف توفیق بزرگی است که خداوند به بندگان محبوب خود عنایت کرده است تا در خلوت سه روزه با او به راز و نیاز و مناجات بپردازند.

 

حجت الاسلام شکریان با دعوت از همدلی و همزبانی مسؤولان در امر اعتکاف برای هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم معنوی تاکید کرد: ایام اعتکاف بهترین اوقات برای رشد و بالندگی روحیات انسانی و اسلامی است.

 

وی ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ سیرصعودی شرکت کنندگان در مازندران و حضور 70 درصدی جوانان و نوجوانان این استان  و با توجه به  اھﻤﯿﺖ اﻋﺘﮑﺎف در ﺟﺎﻣﻌﻪ و ﻓﺮھﻨﮓﺳﺎزی ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻋﺒﺎدی در ﺑﯿﻦ اﻗﺸﺎر ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺑﻪ ﺧﺼﻮص ﺟﻮاﻧﺎن ﮔﻔﺖ: ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺗﺎﮐﯿﺪات ﻣﻘﺎم ﻣﻌﻈﻢ رھﺒﺮی ﻣﺒﻨﯽ ﺑﺮ ﺷﺮﮐﺖ ﺟﻮاﻧﺎن در ﻣﺮاﺳﻢ اﻋﺘﮑﺎف، ﺑﺎﯾﺪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ اﯾﺠﺎد ﻓﻀﺎﯾﯽ ﻣﻌﻨﻮی ﺑﺎ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪھﺎی ﻣﺘﻨﻮع فرهنگی، زﻣﯿﻨﻪھﺎی ﺣﻀﻮر ﺟﻮاﻧﺎن و ﻧﻮﺟﻮان را برای بصیرت افزایی در این ایام ﻓﺮاھﻢ ﮐﻨﯿﻢ.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه گفت: اعتکاف مسیر و زمینه‌ای برای توبه و بازگشت به معنویت است و باید بیش از پیش در جامعه اسلامی به ویژه در نسل جوان و نوجوان گسترش یابد و معنویت حاکم بر مراسم اعتکاف زمینه ساز اثرگذاری معارف دینی و قرآنی است.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با برشمردن به بعضی آثار و فواید اعتکاف اشاره کرد و خاطر نشان کرد: اعتکاف زمینه‌ساز خروج روح انسان از دنیای مادی و تقرب به ذات هستی‌بخش الهی است که او را در مرکزی که همواره بندگان خدا مشغول عبادت و راز و نیازند، پناه می‌دهد و انسان معتکف با داخل شدن در حرم امن معنوی خداوند تبارک و تعالی خود را محرم و مقرب خاص حضرت حق  کرده و با ماندن در مسجد، نفس خویش را از همه آلودگی، ظلمت و هر مقامی غیر‌خدا جدا می‌سازد.

 

وی ضمن دعوت از همه مبلغان و نخبگان فرهنگی جامعه در جمع معتکفان در ایام برگزاری این مراسم معنوی تاکید کرد: حضور مبلغان دینی در جمع معتکفان فرصتی برای تبیین رهنمودهای رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی در ابتدای سال جدید، به ویژه در شرایط فعلی جهان اسلام است و مبلغان باید در جمع معتکفان مسائل روز منطقه و جهان اسلام را تشریح و تبیین کنند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات