۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۲۵۵۶۰۴
امام جمعه شهرکرد در دیدار معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی:

پیشرفت کشور در گرو بکارگیری افراد متعهد و متخصص است/ مباحث دینی در دانشگاه‌ها ترویج شود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام، تعهد و تخصص در کنار یکدیگر را تحول آفرین دانست و گفت: امروز کشور برای پیشرفت و سعادت بیش از گذشته به انسان‌های متعهد و متخصص نیازمند است.
ديدار معاون فرهنگي دانشگاه هاي آزاد کشور با امام جمعه شهرکرد حجت الاسلام و المسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در دیدار معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی کشور، ترویج مباحث دینی در دانشگاه ها را یکی از نیازهای امروز فضای دانشگاهی ما دانست و اظهار داشت: مجاهدت و تلاش بی‌وقفه و کاربردی برای ترویج و گسترش مسائل اخلاقی و معنوی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی ضروری است.

 

وی تعهد و تخصص در کنار یکدیگر را تحول آفرین دانست و گفت: امروز کشور برای پیشرفت و سعادت بیش از گذشته به انسان‌ها متعهد و متخصص نیازمند است؛ بنابراین تعهد باید در کنار تخصص قرار بگیرد و هر دو به موازات هم پیش بروند، چرا اگر بین این دو شکاف ایجاد شود به یقین نمی‌توانیم نقش و رسالت خودمان را به خوبی ایفا کنیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام تأکید کرد: مسائل اخلاقی، فرهنگی و معنوی جزء اساسی‌ترین و کلیدی‌ترین نیازهای یک دانشجو و دانش‌آموز در دوران تحصیل محسوب می‌شود که باید این مهم در کنار کتابها و مفاهیم درسی و آموزشی آنان قرار گیرد.

 

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که باید به مسائل فرهنگی و اخلاقی نیز همانند مسائل علمی، نگاه تخصصی داشت، تصریح کرد: مسائل اخلاقی، معرفتی و فرهنگی در دانشگاه نه به عنوان یک امر حاشیه‌ای و فرعی بلکه باید به معنای واقعی کلمه جزء متون اصلی کتب درسی دانشجویان قرار بگیرد و نگاه به این امور همانند دیگر عرصه‌ها باید تخصصی و کاربردی باشد.

 

در ادامه نیز سید طه هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی کشور، انجام فعالیت‌های فرهنگی را از رسالت‌های اصلی دانشگاه‌ها دانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در کنار فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی از رسالت خطیر و سنگین فرهنگی خود غافل نمی‌شود و در همین راستا برنامه‌ریزی‌ها جدی صورت گرفته است.

 

وی دانشجویان را مدیران آینده کشور بیان کرد و افزود: اگر جایگاه و اهمیت مسائل فرهنگی و ارزشی در کنار فعالیت‌های آموزشی در درون دانشگاه‌ها به درستی برای دانشجویان تبیین و تشریح نشود به طور قطع کشور در آینده با مشکلات بزرگ مواجه خواهد شد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی کشور در ادامه از راه‌اندازی شورای راهبردی فرهنگی در دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور خبر داد و گفت: در این شورا، برنامه‌های فرهنگی کلان هر منطقه به اقتضای فرهنگ و متناسب با ظرفیت تنظیم و ابلاغ شده است.

 

وی تأکید کرد: اگر ما محصولات اسلامی ایرانی خودمان را متناسب با جاذبه‌های امروز دنیای بشری به جامعه خود عرضه نکنیم، به یقین بیگانگان فرهنگ بی‌هویت خودشان را بر ما غلبه خواهند داد./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات