۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۲۵۵۸۱۸
آیت الله مجتهد شبستری:

هنری که به استخدام ارزش های دینی درآید سودمند است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مجتهد شبستری گفت: در شرایطی که جهان اسلام، به ویژه نظام اسلامی ایران، تحت شدیدترین حملات رسانه ای و تبلیغی دشمنان قرار دارد، اهالی فرهنگ و هنر با زبان رسای هنر، چهره حقیقی اسلام و تشیع را به جهانیان نشان دهند.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله مجتهد شبستری عصر امروز در دومین جشنواره بین المللی، خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی، اظهار داشت: اگر هنر به استخدام ارزش های دینی درآمد، سودمند خواهد بود و در غیر این صورت نه تنها مفید و سودمند نخواهد بود بلکه مضر خواهد بود.

 


وی بیان کرد: بهترین، جامع ترین و کامل ترین دین، دین مبین اسلام است و این که  هنر های اسلامی را مطرح کرده اید، جای تشکر و قدردانی دارد.

 


عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: اگر هنر در مسیر خشونت و جنگ باشد مضر خواهد بود، اما اگر در مسیر ارزش های دینی باشد و مسلمانان به این وسیله از ارزش های خود دفاع کنند خیلی مفید خواهد بود.

 


وی اضافه کرد: فرهنگ دفاع مقدس و شهادت به شکل فیلم و در قالب های متنوع هنری عرضه شود.

 


آیت الله مجتهد شبستری ابراز داشت: نظافت، امانت، صداقت و سایر ارزش های دینی اگر در قالب هنری ارائه شود تاثیر بیشتری خواهد داشت.

 


وی ادامه داد: در شرایطی که جهان اسلام به ویژه نظام اسلامی ایران تحت شدیدترین حملات رسانه ای و تبلیغی دشمنان قرار دارد، اهالی فرهنگ و هنر می توانند با زبان رسای هنر چهره حقیقی اسلام و تشیع را به جهانیان نشان دهند.

 


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، آسیب های ناشی از ماهواره ها و شبکه های اینترنتی را نتیجه هنر غیر دینی دانست و افزود: قبل از انقلاب هنر در خدمت استعمار بود و شخصی از مومنان جرات ورود به مقوله هنر را نداشت. مسائل مرتبط با هنر پس از انقلاب تا حدی ساماندهی شده  اما هنوز به حد ایده آل نرسیده ایم.

 


وی در ادامه افزود: در خارج، هنرمندان بیشتر مسائل ابتذال و مستهجن را در قالب های هنری عرضه می کنند و هنر در خدمت لهویات است و به خاطر همین قضیه دنیای غرب را فساد و تباهی فرا گرفته است.

 


امام جمعه تبریز تاکید کرد: هنرهای غیر اسلامی نباید با هنرهای اسلامی مخلوط شود، چرا که غربی ها از مسائل معنوی و الهی بی اطلاع و تهی هستند و محصول هنری آن ها، جز محتوا و قالب غیر اسلامی چیزی در بر ندارد.

 


وی اذعان داشت: مسائل و محتوای دینی را در قالب های متنوع هنری و برای رده های مختلف سنی در خارج از کشور ارائه دهید چرا که امروزه به برکت پیشرفت های علمی و رسانه ای و ایجاد تریبون های مجازی فرصتی استثایی برای تبلیغ فرهنگ اسلامی ایجاد شده است و اگر از این فضای و امکانات استفاده نشود، ابتکار عمل دست غربی ها خواهد افتاد.

 


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بیان داشت: امروزه رسانه های بین المللی، ایران هراسی و اسلام هراسی را تبلیغ می کنند و در راستای سیاه نمایی و جدایی جوانان غربی از معارف و مباحث دینی هستند.

 


وی ادامه داد: استکبار جهانی با ایجاد داعش و چسباندن آن به اسلام در صدد مخدوش کردن چهره اسلام در عرصه بین المللی بود اما افزون از اینکه به اهداف شوم خود نرسیدند، در آینده ای نزدیک طولی نخواهد کشید که دامان خودشان را فرا خواهد گرفت.

 


آیت الله مجتهد شبستری در پایان گفت: هنرمندان مومن و انقلابی، در برخورد با سایر هنرمندان خارجی، فرهنگ و هنر اسلام را به آن ها معرفی و عرضه کنند./853/پ202/ب4

ارسال نظرات