۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۲۵۵۸۵۴
حجت الاسلام وافی:

مبلفان مرثیه خوان در جهت‌دهی فکری مخاطبان بسیار مؤثرند

خبرگزاری رسا ـ مبلغ برجسته علوم دینی با اشاره به آثار و برکات مرثیه خوانی در تبلیغ، گفت: ترغیب و تشویق مخاطب می‌تواند مخاطبان را جذب مرثیه کند؛ جهت دهی فکر مخاطب و انگیزه بخشی به عزادار می‌تواند اصل تبلیغ در یک مرثیه خوب باشد.
حجت الاسلام مرتضي وافي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مرتضی وافی، مبلغ برجسته حوزه علمیه در دومین جلسه از سلسله نشست‌های آموزشی ـ علمی که امشب در محل نمازخانه مدرسه دارالشفا قم برگزار شد با بیان این که مبلغان حوزه علمیه باید بدانند که برای صدای خوش به شدت باید از مصرف داروها پرهیز کنند، اظهار کرد: آسیب‌های که از مواد تخدیری ایجاد می‌شود جدی است.

 

وی افزود: این روال شاید 5 یا 6 سال حنجره را برای صدای باز یاری کند اما این موضوع در بلند مدت خطر جدی حنجره را تهدید می‌کند.

 

حجت الاسلام وافی با بیان این که برخی می‌گویند ما استثنائاتی سراغ داریم، گفت: اساتید حنجره فقط می‌گویند کاکائو و غذای ترش خوب نیست و الباقی غذاها نسبی است؛ دوستان مبلغ هرگز برای یکدیگر غذایی برای تقویت گلو تجویز نکنند.

 

مبلغ برجسته علوم دینی با بیان این که مدیریت مرثیه خوانی جلسات مذهبی از سوی مبلغان چند مرحله دارد، گفت: اولین و مهم‌ترین مرحله این موضوع شعر است که باید متناسب با جلسه و مخاطبان و مناسبت آن انتخاب شود؛ اشاره به مکان و به جمع نیز باید در مقدمه مرثیه خوانی ذکر شود.

 

حجت الاسلام وافی با بیان این که اشاره به افراد و شخصیت‌ها نیز از موادی است که باید در مقدمه مرثیه رعایت شود، عنوان کرد: ترغیب و تشویق مخاطب نیز می‌تواند مخاطبان را جذب مرثیه کند؛ جهت دهی فکر مخاطب و انگیزه بخشی به عزادار می‌تواند اصل تبلیغ در یک مرثیه خوب باشد.

 

مبلغ برجسته حوزه علمیه با بیان این که یاد گذشتگان و علما در مرثیه نیز از لازمه‌های حفظ و همراهی مخاطبان است، عنوان کرد: یادآوری حاجات و حاجت مندان نیز مخاطب را همراه با مرثیه خوان نگه می‌دارد.

 

وی افزود: باید در این مقدمات حتماً مخاطب و وضعیت فکری او در نظر گرفته شود و از تکرارهای بی جا جدا خودداری شود.

 

حجت الاسلام وافی با بیان این که باید در مرحله دوم نثری مناسب به عنوان مرثیه مطلب زمینه مرثیه انتخاب شود، گفت: سومین مرحله از مراحل یک مرثیه خوب زمزمه است؛ زمزمه در مرثیه در حقیقت مشارکت دادن مخاطب را در بر خواهد داشت./921/پ202/ف

ارسال نظرات