۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۲۵۵۸۸۸
نماینده ولی فقیه در لرستان:

آموزش صحیح سبک زندگی اسلامی نیازمند استفاده از ظرفیت دستگاه های فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که آموزش صحیح سبک زندگی اسلامی نیازمند استفاده از ظرفیت دستگاه های فرهنگی است، گفت: برای مبارزه با آثار مضر مواد مخدر در جامعه باید بک زندگی اسلامی را تبیین کرد.
حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي ، نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد، شامگاه گذشته 30 فروردین ماه، در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان که در سالن اجتماعات استانداری لرستان برگزار شد، گفت: تبلیغات گسترده و اطلاع‌رسانی در راستای آثار مواد مخدر نخستین اقدام فرهنگی پیشگیرانه است.

وی با تأکید بر این که شورای مبارزه با مواد مخدر استان باید از ظرفیت نهادهای فرهنگی استفاده کند، افزود: از این طریق اقدامات گسترده‌ای در زمینه مبارزه با مواد مخدر در استان می توان انجام داد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه، ائمه جمعه و دستگاه‌های فرهنگی باید در جهت تبیین سبک زندگی اسلامی و مقابله با آثار مخرب مواد مخدر در جامعه فعالیت کنند.

وی با بیان این که افرادی که به سوی اعتیاد و مواد مخدر کشیده می‌شوند سبک زندگی درست برخوردار نیستند، عنوان داشت: نقش حوزه های علمیه و نهادهای فرهنگی بسیار مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی افزود: باید سبک زندگی صحیح برای پیشگیری از مواد مخدر آموزش داده شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان یادآور شد: صدا و سیمای استان نیز در این راستا باید بیش از پیش فعالیت داشته و به تولید فیلم های آموزشی در جهت مبارزه با مواد مخدر بپردازد.

وی با بیان این که باید جوانان را به سوی مساجد و نماز جمعه سوق دهیم، اظهار داشت: هیأت‌های مذهبی، تشکل‌های دینی و انقلابی در این زمینه نقش بسیار مهمی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی خاطرنشان کرد: آموزش جوانان و آگاه سازی آنان در راستای آثار مخرب و زیان بار مواد مخدر بهترین راه پیش گیری از وقوع آثار آن در جامعه است.

وی در ادامه یادآور شد: تقویت نهادهای دینی در جامعه از مصرف اعتبارات در جهت مبارزه با مواد مخدر کاهش می دهد.

امام جمعه خرم آباد با تأکید بر این که اقدامات پیشگیرانه و جلب حمایت های اجتماعی در راستای مبارزه با مواد مخدر در دستور کار قرار گیرد، افزود: نقش مردم نیز در مبارزه با مواد مخدر نباید در جامعه نادیده گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که تلاش‌های دولت محدود بوده و نمی‌تواند در زمینه مبارزه با مواد مخدر در جامعه پاسخ‌گو باشد، گفت: باید با آگاه سازی جوانان و هدایت آنان، آثار مخرب مواد مخدر در جامعه را کاهش دهیم./9459/پ203/ب2

ارسال نظرات