۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۲۵۶۰۵۵
رییس جمهور ونزوئلا:

مبارزه علیه فرمان اجرایی آمریکا را ادامه می‌دهیم

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور ونزوئلا اعلام کرد مبارزه برای لغو فرمان اجرایی آمریکا علیه این کشور آمریکای لاتین ادامه خواهد داشت.
نيکلاس مادورو رييس جمهور ونزوئلا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «نیکلاس مادورو» رییس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که مبارزه برای لغو فرمان اجرایی دولت آمریکا مبنی بر تهدید تلقی کردن این کشور آمریکای لاتین برای امنیت «واشنگتن» ادامه می‌یابد.

 

«مادورو» تاکید کرد که جمع‌آوری امضاها برای حمایت از کمپین جهانی «اوباما حکم خود را لغو کن» تا زمانی‌که به 14 میلیون امضا یا بیشتر برسد، ادامه خواهد یافت؛ جمع‌آوری این امضاها با هدف لغو حکم مداخله‌جویانه دولت آمریکا صورت می‌گیرد.

 

رییس جمهور ونزوئلا در این راستا افزود: جمع‌آوری امضاها علیه حکم اجرایی ایالات متحده آمریکا  بایستی همچنان ادامه یابد و به 12، 13، 14 میلیون و یا بیشتر برای اعلام همبستگی با حق حاکمیت سرزمین ما برسد.

 

«مادورو» در طول یک نشست سیاسی با پایگاه‌های حزب «سوسیالیست متحد» و «قطب بزرگ میهنی» ونزوئلا که در ایالت «باریناس» (جنوب غربی ونزوئلا) برگزار شد، گفت: ما برای برقراری صلح و حق حاکمیت خود تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا حکم اجرایی آمریکا لغو و یا وارونه شود.

 

رییس جمهور ونزوئلا در طول این نشست خود همچنین از مردم ایالت «باریناس» به دلیل جمع‌آوری 280 هزار امضا علیه این حکم اجرایی آمریکا، قدردانی و تشکر کرد.

 

«مادورو» در ادامه گفت: خود شخصا به هر ایالت ونزوئلا خواهد رفت و از جمع‌آوری بیش از 11 میلیون امضا که «باراک اوباما» رییس جمهورآمریکا را مجبور خواهد کرد که این موضوع را که ونزوئلا هیچ تهدیدی برای امنیت آمریکا محسوب نمی‌شود را به رسمیت بشناسد، تشکر خواهد کرد.

 

«باراک اوباما» در 9 مارس (18 اسفند 93) فرمانی اجرایی را صادر کرد که در آن دولت ونزوئلا را به عنوان یک تهدید غیرعادی و فوق‌العاده برای امنیت ملی و سیاست خارجی ایالات متحده دانسته و همچنین 7 تن دیگر از مقامات این کشور آمریکای جنوبی را مورد تحریم‌های ناعادلانه خود قرار داد.

 

چنین تدبیری موجب برانگیختن خشم کشورهای آمریکای لاتینی شده است که این اقدام را حمله‌ای سیاسی علیه ونزوئلا و مداخله در امور داخلی دولت بولیواری آن می‌دانند./994/ب102/د

ارسال نظرات