۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۲۵۶۰۸۲
همزمان با میلاد امام محمدباقر؛

طلاب ممتاز حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تجلیل شدند

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالگرد میلاد امام محمدباقر(ع)، طلاب ممتاز و برترین های آموزشی و پژوهشی حوزه های علمیه استان خراسان شمالی تجلیل شدند.
مراسم تجليل از ممتازين حوزه هاي علميه خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، دوشنبه شب همزمان با سالگرد میلاد حضرت امام محمدباقر(ع)، مراسم تجلیل از برترین های آموزشی و پژوهشی حوزه های علمیه استان خراسان شمالی در محل مجتمع خدماتی، رفاهی و فرهنگی لاله سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان برگزار شد.

 

در این مراسم که با حضور آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان، سیدعلی اکبر پرویزی، استاندار خراسان شمالی، چند تن از ائمه جمعه استان، روحانیان و شمار دیگری از مسؤولان فرهنگی و مذهبی خراسان شمالی برگزار شد، از 148 طلبه ممتاز مدارس علمیه استان تجلیل شد.

 

حجت الاسلام امید سعادتی، مسؤول پذیرش و پژوهش نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی در این مراسم، با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه های علمیه استان، اظهار کرد: شناسایی و معرفی طلاب ممتاز مدارس علمیه استان، با توجه به شاخص ها و نمره های آموزشی، پژوهشی و اخلاقی صورت گرفته است.

 

وی در ادامه با اشاره به کاستی های موجود در حوزه های علمیه استان خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: با وجود این که تمامی طلاب استان آموزش های مربوط به استفاده از رایانه و بهره گیری از فضای مجازی را طی دوره های آموزشی مختلف فرا می گیرند اما کمبود امکانات سبب شده تا نتوانند از توانایی های خود در این زمینه استفاده کنند.

 

حجت الاسلام سعادتی با بیان این که در حال حاضر در 15 مدرسه علمیه شهرستان های مختلف استان، 15 کتابخانه دایر است، افزود: کتابخانه های حوزه های علمیه خراسان شمالی از نظر تجهیزات رایانه ای، کتب منبع و ... در وضعیت نامناسبی بوده و می بایست مسؤولان ارشد استان در این زمینه مساعدت داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: طلاب مدارس علمیه استان در شرایطی از نظر آموزشی و پژوهشی در بین طلاب استان های سه گانه خراسان به عنوان برتر دست یافته اند که فقر کتب مرجع و منبع در حوزه های علمیه استان به شدت احساس می شود.

 

حجت الاسلام سعادتی از استاندار خراسان شمالی که در این آیین حضور داشت خواست تا از محل بودجه های دولتی، نسبت به تجهیز کتابخانه های حوزه های علمیه استان به رایانه، کتب مرجع و منبع، قفسه و ... اقدام شود.

 

سیدعلی اکبر پرویزی، استاندار خراسان شمالی نیز در این مراسم با اشاره به این که در سال گذشته در مجموع حدود 15 میلیارد تومان اعتبار در زمینه حوزه های علمیه، مراکز آموزش قرآن و مساجد در استان هزینه شد، افزود: در سال جاری نیز رویکرد دولت تدبیر و امید در استان ها تعامل و همکاری مناسب با حوزه های علمیه بوده و استانداری خراسان شمالی هم در این راستا تمام تلاش خود را انجام می دهد.

 

گفتنی است، در سال تحصیلی جاری در شهرستان‌های مختلف استان خراسان شمالی در مجموع حدود هزار و 300 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطوح یک، دو و سه مشغول تحصیل علوم دینی هستند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات