۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۶۱۰۲
از امروز؛

نام نویسی متقاضیان اعتکاف در خراسان شمالی آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: نام نویسی متقاضیان اعتکاف در استان از امروز آغاز شده و تا دهم این ماه به صورت اینترنتی ادامه دارد.
حجت الاسلام خادمي - مديركل تبليغات اسلامي خراسان شمالي

حجت الاسلام عباسعلی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از آغاز ثبت نام اعتکاف در استان از اول اردیبهشت ماه( امروز) خبر داد و افزود: نام نویسی از متقاضیان شرکت در آیین معنوی اعتکاف در استان خراسان شمالی تنها به صورت اینترنتی انجام شده و مهلت ثبت نام نیز تا دهم اردیبهشت تعیین شده است.

 

وی اضافه کرد: علاقه مندان به شرکت در مراسم اعتکاف در استان خراسان شمالی می توانند با مراجعه به وب سایت تبیان خراسان شمالی به آدرسwww.tebyan-bojnurd.ir/default نسبت به نام نویسی اقدام کنند.

 

حجت الاسلام خادمی افزود: مراسم معنوی اعتکاف در استان همزمان با ایام البیض؛ سیزدهم تا پانزدهم رجب، مصادف با دوازدهم، سیزدهم و چهاردهم اردیبهشت ماه در 110 مسجد شهری و روستایی برگزار می شود.

 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت ستاد اعتکاف در خراسان شمالی، اظهار کرد: امسال هزینه ثبت نام هر نفر در آیین اعتکاف استان مبلغ 30 هزار تومان در نظر گرفته شده که این مبلغ صرف ارائه خدمات تغذیه ای به معتکفان در طول سه روز اعتکاف می شود.

 

حجت الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: البته در زمینه ارائه خدمات مختلف به معتکفان، افزون بر مبالغ دریافت شده از آنها، خیران و نهاد تبلیغات اسلامی نیز اعتبارات جداگانه ای را در این زمینه هزینه می کنند.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی خراسان شمالی با اشاره به این که تمامی تمهیدات برای برگزاری مناسب آیین اعتکاف در استان اندیشیده شده است، افزود: در حال حاضر 110 مسجد برای برگزاری این مراسم ساماندهی و آماده سازی شده اند اما اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی آماده است تا در صورت افزایش شمار معتکفان نسبت به افزایش مساجد محل برگزاری اعتکاف اقدام کند.

 

به گفته وی پیش بینی می شود امسال نیز بیش از 10 هزار نفر در استان خراسان شمالی برای شرکت در آیین اعتکاف نام نویسی کنند که افزون بر 70 درصد این افراد را جوانان تشکیل خواهند داد.

 

حجت الاسلام خادمی با اشاره به این که مراسم اعتکاف در بجنورد، در هشت مسجد محوری این شهر برگزار می شود، اضافه کرد: مسجد انقلاب، جامع، امام خمینی(ره)، شهرک شاهد، حجت بن الحسن(ع)، حضرت رسول(ص)، بقیه الله الاعظم(عج) و صفاییه مساجد میزبان مراسم اعتکاف در بجنورد هستند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با یادآوری برنامه های این نهاد در راستای برگزاری هر چه بهتر مراسم اعتکاف در استان، خاطرنشان کرد: اعزام روحانیان مبلغ، اجرای برنامه های قرآنی، برگزاری گفتمان های دینی، برپایی حلقه های صالحان و مسابقات فرهنگی، تلاوت روزانه سوره یس بعد از نماز صبح و بین نماز ظهر و عصر، اصلاح قرائت نماز، هماهنگی با قاریان و مرتلین حاضر در مراسم به‌ منظور تلاوت سوره‌ها و آیات قرآن کریم مربوط به اعمال ام داود، اجرای زنده اذان در مساجد و غیره از جمله برنامه های پیش بینی شده در این زمینه به شمار می روند.

 

گفتنی است، بر اساس اعلام اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی پارسال مراسم معنوی اعتکاف در 120 مسجد شامل 85 مسجد روستایی و 35 مسجد شهری این استان با شرکت 10 هزار و 277 نفر برگزار شد.

 

بر پایه این گزارش از این تعداد هشت هزار و هشت نفر خواهر و دو هزار و 269 نفر برادر بودند که بر این اساس بیش از 80 درصد معتکفان سال گذشته در خراسان شمالی را خواهران و بیش از 75 درصد آنها را جوانان و نوجوانان تشکیل داده بودند.

 

لازم به یادآوری است، استان 915 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور، هزار و 75 مسجد و حسینیه، 156 امامزاده و بقعه متبرک، هزار و 65 هیأت مذهبی و 800 مداح ساماندهی شده دارد./9314/ت302/ب5

 

ارسال نظرات