۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۲۵۶۱۱۸
مدیر حوزه علمیه قم:

آمار مقالات ارسالی به جشنواره علامه حلی رشد صد درصدی داشته است

خبرگزاری رسا ـ حجت‏الاسلام فرخ فال از رشد صد درصدی تعداد مقالات ارسالی به جشنواره علامه حلی خبر داد و گفت: مجموعه آثاری که از سوی دبیرخانه دریافت شده است 1341 اثر است که 1142 اثر از آنها ویژه طلاب برادر و 299 اثر دیگر مختص بانوان بوده است.
حجت‌الاسلام فرخ فال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری شورای سیاست گذاری جشنواره علامه حلی استان قم پیش از ظهر امروز در مدرسه علمیه دارالشفا برگزار شد.

 

در این نشست حجت‏الاسلام احمد فرخ فال مدیر حوزه علمیه استان قم گفت: جشنواره علامه حلی 10 سال فعالیت داشته است که از 2 سال پیش تصمیم گرفته شد، جشنواره استانی نیز برگزار شود.

 

وی افزود: طلاب و فضلای سطح یک، سطوح عالی و همچنین طلاب سال اول درس خارج می‏توانند آثار خود را به دومین جشنواره استانی علامه حلی ارسال کنند.

 

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: موضوعات مورد بررسی و پژوهش در این جشنواره تفسیر و قرآن، کلام، فقه، فقه و اصول، علوم حدیث، رجال و تراجم، تاریخ اسلام، ادبیات فارسی و عربی و علوم انسانی اسلامی در قالب مقاله، کتاب یا پایان نامه است.

 

وی ابراز داشت: در بین پژوهش‏ها آنهایی که با موضوعات مدیریت فرهنگی، اقتصاد مقاومتی و مباحث مربوط به جمعیت باشد از امتیاز خاصی برخوردار است.

 

مدیر حوزه علمیه قم افزود: مدارس علمیه استان در این جشنواره شرکت کردند که از این مدارس 130 اثر ارسال شده است؛ 50 اثر آن تحت اشراف مدیر داخلی بوده و از این آثار 3 اثر برگزیده شده است.

 

وی با ابراز خوشنودی از افزایش آمار پژوهشگران تصریح کرد: مجموعه آثاری که از سوی دبیرخانه دریافت شده است 1341 اثر است که 1142 اثر از آنها ویژه طلاب برادر و 299 اثر دیگر مختص بانوان بوده است؛ این امر رشد صد درصدی آثار نسبت به سال گذشته را نشان می‏دهد.

 

وی افزود: آثار برگزیده در این جشنواره به جشنواره کتاب سال ارسال خواهد شد؛ در ضمن 30 اثر در این جشنواره به عنوان اثر برگزیده و 40 اثر نیز به عنوان اثر قابل تقدیر انتخاب خواهند شد.

 

حجت‏الاسلام فرخ فال خاطرنشان کرد: حوزه علمیه قم حدود 120 نشریه علمی دینی در حال انتشار دارد که بیش از 56 نشریه پژوهش نیز در حال فعالیت هستند.

 

وی در پایان گفت: افتتاحیه جشنواره سوم اریبهشت در سالن همایش‏های مدرسه دارالشفا با سخنرانی آیت‏الله فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه برگزار می‏شود./1329/پ202/ف

ارسال نظرات