۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۲۵۶۲۰۸

اخبار کوتاه اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری گفتمان دینی با موضوع نماز در دبیرستان دخترانه زینبیه جاسک، برنامه های میلاد نور در شهرستان سیریک، حضور بیش از ۱۰۰۰ نفر در مراسم معنوی اعتکاف در بشاگرد و گردهمایی مداحان و شهرستان رودان بخشی از فعالیت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام حمید غلامپور رییس اداره تبلیغات اسلامی جاسک با حضور در جمع دانش آموزان دبیرستان دخترانه زینبیه این شهرستان پیرامون نماز مطالبی بیان کرد و گفت: همیشه نمازت را به گونه ای بجا آور که فکر کنی آخرین نماز تواست، خداوند در قرآن می فرماید: ای کسانی که ایمان آورده اید خدا را بسیار یاد کنید و صبح و شام او را نیایش کنید.


وی افزود : نماز عمود خیمه دین است یعنی اگر دین را به منزله یک خیمه بر پا شده ای بدانیم که هم چادر دارد و هم طناب و هم حلقه و هم میخی که به زمین کوبیده اند و هم عمودی که آن خیمه را بر پانگاه داشته است، نماز به منزله عمود این خیمه بر پا شده است.


حجت الاسلام غلامپورخاطر نشان کرد :شرط قبولی و پذیرش سایر اعمال انسان قبولی نماز است. به این معنی که اگر انسان کارهای خیری انجام بدهد و نماز نخواند و یا نماز بخواند اما نماز نادرست و غیر مقبولی که رد بشود، سایر کارهای خیر او هم رد می‌شود. شرط قبولی سایر کارهای خیر انسان قبول شدن نماز اوست.


برنامه های میلاد نور در شهرستان سیریک
به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) و روز معلم برنامه هایی به همین مناسبت در این شهرستان برگزار می گردد.


حجت الاسلام احمد خلیلی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی سیریک، برپایی ایستگاه صلواتی در شهر گروگ ، کارگاه آموزشی با موضوع سبک زندگی علوی و عمومی ، برگزاری جشن بزرگ میلاد نور در سالن غدیر، برگزاری کلاس آموزشی در 40 مدرسه و با بیش از 80 برنامه در صبحگاه مدارس ، برنامه پرسش وپاسخ در دانشگاه با موضوع ولایت وبصیرت ، قرائت زیارت امین الله ، مسابقه کتابخوانی ، برگزاری مسابقه انشاء نویسی و روزنامه دیواری با محوریت میلاد نور و اعتکاف ، مسابقه دل نوشته ، غبار روبی از گلزار شهدا ، تهیه بروشور با موضوع امام علی (ع) ، همایش پیاده روی خانوادگی و برگزاری مراسم شب شعر از اهم برنامه های میلاد نور در شهرستان سیریک برشمرد.


خلیلی گفت : به همین مناسبت و با همکاری شبکه بهداشت شهرستان در این روز ویزیت بیماران به صورت رایگان انجام می شود.


وی اضافه کرد: برای هر چه بهتر برگزار شدن این برنامه ها تمهیدات لازم اندیشیده شده و مشکلی در برگزاری این برنامه ها ان شاء الله نخواهیم داشت.


حضور بیش از 1000 نفر در مراسم معنوی اعتکاف در بشاگرد
سرپرست تبلیغات اسلامی بشاگرد از حضور بیش از 1000 نفر در مراسم معنوی اعتکاف در این شهرستان خبر داد.


حجت الاسلام صابر پروین افزود:ماه رجب از ماههایی است که طلوع سه امام معصوم،امام علی (ع)،محمد باقر(ع)وامام جواد (ع)را درآن شاهد هستیم وشروع بزرگترین جنبش تاریخ بشری،یعنی برانگیخته شدن پیام آورمهرومحبت محمدمصطفی(ص)برای هدایت وسعادت انسانها ،در آن اتفاق افتاده است .


وی با بیان اینکه ماه رجب یکی از چهار ماه حرام است که درآن از جنگ وخونریزی نهی شده است افزود: این ماه وشعبان ورمضان در شرافت تمام ند وروایت بسیاردر فضیلت آنها وارد شده ،بلکه از پیامبراکرم(ص)روایت شده :(که ماه رجب ماه بزرگ خداست وماهی در حرمت وفضیلت به آن نمی رسد وقتال با کافران در این ماه حرامست ورجب ماه خداست وشعبان ماه من است وماه رمضان ماه امت من است.کسی که یک روز از ماه رجب را روزه دارد مستوجب خشنودی بزرگ خداگردد وغضب الهی از او دور گردد.


سرپرست تبلیغات اسلامی بیان داشت: از جمله فضیلت آن است که ایام البیض در آن واقع شده یعنی روز سیزدهم وچهاردهم وپانزدهم واعتکاف برای خدا وروزه داری در آموزه های دینی برآن تاکید وسفارش شده است.


وی ترویج معنویت را هدف اصلی واساسی اعتکاف دانست وافزود : همه ساله بالغ بر 1000نفراز مردم این شهرستان در این مراسم روح بخش شرکت می کنند.


آغاز ثبت نام ازمعتکفین شهرستان میناب
کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میناب از اغاز ثبت نام مراسم معنوی اعتکاف در این شهرستان خبر داد.


اسداله نظری کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میناب با اعلام این خبر گفت: ثبت نام از معتکفین در53 مسجد شهرستان میناب از جمله مسجد محوری امام خمینی(ره) و مسجد انقلاب از 27 فروردین آغاز شده وتا 10 اردیبهشت ادامه خواهند داشت.


کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی میناب گفت: با توجه به نزدیک شدن ایام البیض و برگزاری مراسم معنوی اعتکاف و با توجه به جلسات هماهنگی با متولیان امر اعتکاف و هماهنگی های لازم تصمیم گرفته شد و پیش بینی می‌شود با توجه به تمهیدات اندیشیده شده تعداد شرکت کنندگان اعتکاف امسال از سالهای گذشته بیشتر باشد.


وی افزود: تمام سعی و تلاش ما بر این است که بتوانیم فضای مناسب و بدون هیچ دغدغه ای را برای معتکفین فراهم آوریم و ازتمام ظرفیت ها و استعداد های این اداره و با کمک مبلغین و مبلغات مراسم اعتکاف متمایز با سنوات گذشته باشد به نحوی که رضایت مندی شرکت کنندگان را به همراه داشته باشد.


بازدید مسئول دارالقرآن الکریم هرمزگان از موسسه منهج الحیات بندرکنگ
مسئول دارالقرآن الکریم هرمزگان از موسسه منهج الحیات بندرکنگ بازدید و با مسئول این موسسه پیرامون برنامه های قرآنی گفتکو کرد.


ناصر جعفرزاده یکشنبه ضمن بازدید از موسسه قرآنی منهج الحیات بندرکنگ از نزیدک درجریان برنامه ها و فعالیت های قرآنی این موسسه قرار گرفت.


در ابتدای این دیدار، حسونی مسئول موسسه قرآنی منهج الحیات اظهارداشت: این موسسه قرآنی مردمی در سال 1387 از سوی سازمان دارالقر آن الکریم مجوز رسمی خود را در سطح استان هرمزگان و شهرستان بندرلنگه دریافت وفعالیت های قرآنی را آغاز کرد.


حسونی در ادامه، ترویج فرهنگ متعالی قرآنی، مقابله با تهاجم فرهنگی و غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان از اهم اه اف تاسیس موسسه قرآنی مذکور برشمرد و تصریح کرد: تربیت 70 حافظ جزء 30 و 50 نفر حافظ جزء 5 و همچنین آموزش پانصدنفر در دوره های روخوانی و روانخوانی، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ سئوالات شرعی، برگزاری محافل قرآنی و همایش و مسابقات قرآنی، برگزاری طرح بزرگ قرآنی 1443 با محوریت سوره اسراء در سطح شهرستان از مهمترین برنام ههای قرآنی موسسه منهج الحیات نام برد.


حسونی همچنین در ادامه؛ برگزاری طرح نهضت قرآن آموزی ویژه برادران و خواهران در پنج مقطع، حضور در مسابقات ترتیل و حفظ در سطح شهرستان و استان از دیگر برنامه های ایم موسسه مزبور ذکر کرد.


در ادامه این دیدار ناصر جعفرزاده مسئول دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی استان، فعالیت ها و برنامه های قرآنی انجام شده توسط موسسه منهج الحیات بندرکنگ را خوب و مثبت ارزیابی و از زحمات و تلاش های بی دریغ مسئول و مربیان این مرکز قرآنی تقدیر و تشکر کرد.


قدردانی معاون توسعه و مدیریت پشتیبانی از مدیر کل تبلیغات اسلامی هرمزگان
علیرضا هوشیار با اهدای لوح تقدیری از زحمات بی دریغ حجت الاسلام سید شکراله زندوی مدیر کل تبلیغات اسلامی هرمزگان قدردانی کرد.


علیرضا هوشیار در بخشی از لوح تقدیر خود چنین آورده است:خدمت به توسعه و پیشرفت جامعه بشری بویژه در عرصه فرهنگ دینی از زیباترین و متعالی ترین اندیشه های انسانی است که در تاریخ چند هزار ساله بشریت،همواره مورد ستایش و قدردانی قرار گرفته است و خوشا انسانهایی که در این مسیر نورانی جاودانگی را برگزیده اند و حلاوت خدمت به مردم را در ساغر مستانه سر کشیده اند تا مردم در لابه لای اوراق تاریخ حضور مثبت و جاودانه آنان را احساس نمایند.


ضمن تبریک سال نو ،بدینوسیله خدمات گرانمایه جنابعالی در طی سال جاری در انجام امور مالی غیر دولتی را ارج نهاده و از خداوند منان سر بلندی ،توفیق و پیروزی شما را خواستارم.


جشن میـلاد امام محــمد باقر(ع)در مســجد امام علی(ع)جاسک
مراسم جشن میلاد با سعادت حضرت امام محمد باقر(ع) با حضور ارادتمندان آن حضرت در مسجد امام علی(ع) شهرستان جاسک برگزار شد.


مراسم جشن میلاد با سعادت حضرت امام محمد باقر (ع) با حضور ارادتمندان آن حضرت وبا سخنرانی رییس اداره تبلیغات اسلامی جاسک در مسجد امام علی(ع) شهرستان جاسک برگزار شد.


حجت الاسلام غلام پوردر طی سخنانی با اشاره به حدیثی از آن حضرت گفت: شیعه ما نیست مگر آنکه تقوای الهی داشته باشد و خدا را فرمان برد.


وی در ادامه افزود: در پی انحرافات عمیقی که پس از رحلت رسول اکرم (ص) به وجود آمد، حکام اموی از تدوین احادیث جلوگیری کردند که آثار زیان بار آن سالیان دراز بر پیشانی فرهنگ دینی مردم باقی ماند. اما حضرت امام محمد باقر (ع) با بهره مندی از فضای سیاسی و اجتماعی عصر خود و با بیان حدیث، فصل جدیدی را در احیاء فرهنگ و معارف اهل بیت (ع) را رقم زد.


وی با اشاره به گوشه هایی از زندگی امام محمد باقر(ع) افزود: این امام بزرگوار با بنیان گذاری یک نهضت فکری و اعتقادی و با تبیین مساله ولایت و امامت بر مبنای قرآن کریم، مسیر قیام خونین عاشورا را ادامه داد که ثمره جاوید آن فقه غنی و پویای شیعه می باشد.


رییس اداره تبلیغات اسلامی جاسک، احادیث و روایات اهل بیت (ع) را گنجینه بکر و گران بهای علمی و فکری دانسته و تصریح کرد: توجه و تمرکز مراکز علمی و فرهنگی در تحقیق و مطالعه معارف اهل بیت (ع)، پیشرفت و تعالی علمی و فکری کشور در حوزه های مختلف را به دنبال خواهد داشت.


گفتنی است؛ در ادامه این مراسم، مــداحان و ذاکران اهل‌بیت(ع) به مدیــــحه‌سرایی و مولودی‌خوانی پرداختند.


گردهمایی مداحان و شعرای آئینی شهرستان رودان
به مناسبت سالروز میلاد باسعادت صدیقه طاهره،حضرت فاطمه زهرا(س) همایش مداحان و شعرای آئینی در دفتر امام جمعه رودان برگزار شد.


همزمان با سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن همایش مداحان و شعرای آئینی با حضور حجت الاسلام رضا مهدوی از اساتید حوزه علمیه ولی عصر رودان، حجت الاسلام سید مهدی هاشمی رئیس تبلیغات اسلامی،هیئات مذهبی و مداحان و شعرای آئینی شهرستان در دفتر امام جمعه برگزار شد.


در این همایش رئیس تبلیغات اسلامی رودان تسلط مداحان به کلام وحی را یکی از مهمترین ویژگی های این قشر دانست و گفت: مداحان باید احکام، تجوید و تفسیر قران کریم را بدانند و همین طور با صوتی شیوا و دلنواز کلام الهی را قرائت بکنند.


وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به مداحان و شاعران در خصوص توجه به ابعاد حماسی تاریخ اسلام و زندگی اهل بیت، از شعرای آئینی خواست در سروده های خود به موضوع ایستادگی و مقاومت حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت و امامت عنایت ویژه ای داشته باشند و از مضامین حماسی استفاده کنند.


حجت الاسلام سید مهدی هاشمی که در جمع مداحان و شعرای آئینی سخن می گفت،اظهار داشت: مداحان و هیئت های مذهبی در زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا نقشی اساسی ایفا می‌ کنند به همین دلیل است که باید سعی کنند جنبه های عقلانی و منطقی عاشورا را بیشتر مورد توجه قرار داده تا جنبه های احساسی و عاطفی، باید سعی شود در عزاداری های ماه محرم شور حسینی به شعور حسینی تبدیل شود.


رییس تبلیغات اسلامی رودان ادامه داد: مداحان از حرف‌هایی که موجب ارتقای عظمت اهل‌ بیت (ع) می‌شوند استفاده کنند و از اغراق‌گویی‌ها و سخنان نامعقول در مرثیه‌سرایی به شدت پرهیز کنند.


وی تاکید کرد: همه ما وظیفه داریم در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی و آشنایی نسل جوان با سیره و روش زندگی امامان معصوم (ع) ،جامعه را آسیب شناسی کنیم و در ماه محرم که جوانان با شور و علاقه و به صورت خود جوش به مساجد و هیئت ها روی می آورند در جهت رفع این آسیب ها فرهنگ سازی کنیم.


در ادامه تنی چند از مداحان شهرستان به اجرای مولودی خوانی در وصف حضرت زهرا(س) پرداختند.


برگزاری یادوراه سرداران شهید دارا و رئیسی در شهرستان ابوموسی
به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت سرداران شهید دارا و رئیسی مراسم یادواره شهدا با حضور گسترده مردم ، مسئولین ، فرماندهان نظامی و انتظامی و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و همچنین خانواده های سرداران شهید دارا و رئیسی به همت قرارگاه تاکتیکی حضرت ابوالفضل(ع) و همکاری کمیته فرهنگی شهرستان بعد از نماز مغرب و عشا در محل گلزار شهدای گمنام جزیره ابوموسی برگزار شد.


در این مراسم که با شعار " معراجی های بوموسی" و به پاس گرامیداشت یاد و خاطره سرداران شهید اسدالله رئیسی و اسحاق دارا برگزار گردید، سردار عمویی فرمانده قرارگاه تاکتیکی حضرت ابوالفضل(ع) به بیان دلاور مردی های این دو شهید بزرگوار در مقابله مستقیم با نیروهای دریایی آمریکای جنایتکار در خلیج فارس پرداختند.


از دیگر برنامه هایی که در این مراسم معنوی و در جوار گلزار شهدای گمنام برگزار شد قرائت دل نوشته از سوی دختر سردار سرافراز اسلام شهید اسدالله رئیسی بود که با ابراز احساسات مردم همراه بود.


همچنین حجت الاسلام رضایی نماینده ولی وفقیه در ناحیه مقاومت بسیج اشعاری را در وصف سرداران شهید دارا و رئیسی و همچنین خلیج فارس را قرائت نمود.


در ادامه مداح برجسته کشور حاج میثم مطیعی در وصف شهدا مداحی کردند و در پایان از خانواده های شهید دارا و رئیسی با اهداء لوح تقدیر و تندیس تجلیل بعمل آمد./851/پ203/ح

ارسال نظرات