۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۲۵۶۲۱۸
مفتی مصر:

مبارزه با ایدئولوژی‎های منحرف تروریست‎ها نیازمند جهاد فکری و همبستگی علما است

خبرگزاری رسا ـ مفتی مصر تصریح کرد که برای مبارزه با ایدئولوژی‎های منحرف و غلط به جهاد فکری و همبستگی علما و رسانه‎ها نیاز است.
شوقي علام

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شوقی علام، مفتی مصر امروز در دانشگاه اوترخت هلند،اقدامات تروریست‎ها در کشورهای منطقه را محکوم کرد و گفت: تروریست‎ها درپی تخریب، تباهی، نابودی، هرج و مرج، بی ثباتی و شرارت در جهان هستند.


وی افزود: مبارزه با ایدئولوژی‎های منحرف و غلط تروریست‎ها و تندروها نیاز به جهاد فکری به همراه همبستگی بین علما و رسانه‎ها دارد.


مفتی مصر، شرایط موجود برای معرفی اسلام واقعی و تبلیغ افکار معتدل را در دانشگاه ها مطلوب دانست و تصریح کرد: علما و اندیشمدان اسلام با اتحاد می‎توانند شایعه، اتهام‎های دروغین و استدلال‎های بی اساس به قرآن کریم که از سوی جریان‎های تروریستی منتشر می‎شود را برای مردم آشکار سازند.


وی اقدامات تروریست‎ها را از عوامل اصلی مخدوش شدن چهره اسلام در جهان دانست و گفت: وجود تروریست‎ها و تندروها و همچنین اقدامات ضد انسانی آنان در منطقه سبب شده است که امنیت جهانی متزلزل و چهره اسلام مخدوش شود.


شوقی علام وجود تروریست‎ و تندروها در کشورهای منطقه را خطر جدی برای همه کشورهای جهان خواند و خاطرنشان ساخت: اسلام همه اقدامات تروریست‎ها را محکوم کرده و از آن برائت می‎جوید. تنها راه حل مبارزه با تروریست‎ها شناخت عوامل و ریشه تاسیس آنان است.


وی ایجاد کرسی‎ها آزاد اندیشی و بیان تفکرات اسلامی در کشورهای اروپایی را ضروری برشمرد و گفت: مسلمانان در کشورهای غربی باید به طور آزادانه به بیان اندیشه‎ و تفکرات اسلامی بپردازند.. عدم شناخت اسلام واقعی یکی از عوامل مخدوش شدن چهره اسلام در چند سال اخیر بوده است./994/ب902/د

ارسال نظرات