۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۱
کد خبر: ۲۵۶۲۸۵
سخنران حرم رضوی مطرح کرد؛

«زیارت جامعه کبیره» و «زیارت غدیر» دو یادگار امام هادی

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه آیت الله شیخ مجتبی قزوینی(ره) فردوس با بیان این که زیارت جامعه کبیره و زیارت عید غدیر از امام هادی(ع) نقل شده است، گفت: شیعیان معرفی نمی شوند مگر آن که مطابق عملکرد اهل بیت رفتار کنند و از آن جایی که زیارت جامعه کبیره خود یک دوره کامل امام شناسی است می توان از آن در این خصوص بهره جست.
حجت الاسلام محمد فردوسي پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدفردوسی پور، مدیر مدرسه علمیه آیت الله شیخ مجتبی قزوینی(ره) فردوس شب گذشته در حرم مطهر رضوی با تأکید بر این که شیعیان معرفی نمی شوند مگر آن که مطابق عملکرد اهل بیت رفتار کنند، گفت: اگر کسی شیعه است باید رفتار، کردار، گفتار و منشش از دیگران بیشتر به اهل بیت(ع) شباهت داشته باشد چنان که آنان در کار خیر پیشگام بودند، شیعه پیروی مکتب اهل بیت نیز باید در امور خیر همیشه پیش قدم باشد.

 

وی با بیان این که زیارت جامعه کبیره و زیارت عید غدیر از امام هادی(ع) نقل شده است، اظهار کرد: نکته قابل توجه در جملات پایانی زیارت جامعه کبیره مرتبط با کارهای خیر انسان است؛ همان گونه که در قرآن کریم هم اشاره شده است انسان هر کار خیری انجام دهد، حتی به اندازه سر سوزنی اثر آن را چه در دنیا چه در آخرت می بیند.

 

حجت الاسلام فردوسی پور افزود: روایات زیادی نیز مؤکد این هستند که کار خیر در زندگی انسان تأثیر گذار است به طوری که حتی اگر انسان نیت انجام آن را داشته باشد ولی توفیقش را پیدا نکند، ثواب آن را می برد و نیت خیر ارزشمند است اما نیت شر تا به ثمر نرسد اثر سوئی ندارد.

 

وی یکی از دام های شیطان را مانع قرار دادن برای امور خیر یا به تأخیر انداختن آن عنوان کرد و گفت: از دیگر مواردی که بر آن سفارش شده این است که به هر طریقی مانع انجام کارهای خیر دیگران نشویم تا شیطان به هدفش برسد؛ او که برای این جریان سوگند یادکرده است.

 

مدیر حوزه علمیه آیت الله شیخ مجتبی قزوینی(ره) فردوس خاطرنشان کرد: در قیامت کسانی که مانع انجام کار خیر در دنیا شوند مورد لعن قرار می گیرند همانند ابلیس که همواره در دنیا سعی و تلاش خود را به کار گرفته تا کسی کار نیکی انجام ندهد.

 

حجت الاسلام فردوسی پور افزود: در حدیث معراج به حضرت محمد(ص) چنین گفته شده است که یا احمد! کسانی که کار خیر انجام می دهند دارای ویژگی هایی هستند که با آن ها شناخته می شوند؛ حیای آن ها زیاد است، افراد دانایی در جامعه هستند، نفعشان به مرد زیاد می رسد، مکرشان کم است، مردم از دست و زبان آن ها در امان هستند، جان هایشان در دنیا اذیت است یعنی جسم های آن ها از زیادی عبادت خدا و انجام کارهای خیر در اذیت است./1308/پ202/ب4

ارسال نظرات