۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۲۵۶۳۶۸
وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی اذعان کرد:

تعداد و برد موشک‌های حزب الله روز به روز افزایش پیدا می‌کند

خبرگزاری رسا ـ وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی با تأکید بر پیشرفت مستمر موشک‌های حزب الله لبنان، گفت: تعداد، برد و دقت موشک‌های حزب الله روز به روز افزایش پیدا می‌کند.
موشک‌هاي حزب الله لبنان

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، موشه آرنس وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی با درج مقاله‌ای در روزنامه صهیونیستی هاآرتص توانمندی‌های حزب ‌الله لبنان را برای این رژیم خطرناک خوانده و تصریح کرد که ایران هسته‌ای نیز به ویژه در سایه امضای چارچوب توافق هسته‌ای از دیدگاه اسرائیل خطری دائمی به شمار می رود.

 

 

آرنس با اشاره به توانمندی‌های هسته ای  ایران گفت البته این تنها خطر بزرگی نیست که اسرائیل با آن مواجه است، علاوه بر ایران ، حزب ‌الله لبنان 100 هزار موشک در اختیار دارد که همگی به سمت اسرائیل نشانه رفتند. حماس نیز در نوار غزه هزاران موشک دارد. تمامی این موشک‌ها اسرائیل را در معرض خطر قرار می‌دهد.

 

 

وی در مقام مقایسه خطرات ایران و حزب ‌الله لبنان برای اسرائیل گفت که می‌توان شدت خطر را از طریق تلاش برای ارزیابی احتمال حمله و ضرری که هر کدام از این سناریوها برای اسرائیل خواهد داشت ، مقایسه کرد. در این راستا ما می‌توانیم برخی ارزیابی‌ها را ارائه دهیم.

 

 

آرنس ادامه داد: در حالی که برنامه هسته‌ای ایران تمام فکر مسئولان نظامی و غیرنظامی ما را در سال‌های اخیر به خود مشغول کرده و تلاش‌های آن‌ها برای مانع‌تراشی در این روند ادامه دارد، واکنش اسرائیل به تهدیدات موشکی حزب ‌الله بسیار محدود بوده و مبتنی بر نظریه بازدارندگی تردید آمیزی است. همچنین فرصت برای تخریب قدرت پرتاب موشک حماس در غزه نیز در جریان عملیات صخره سخت از بین رفت.

 

 

وی ابراز داشت که همه‌ ساله تهدیدات موشکی حزب‌ الله لبنان بر ضد اسرائیل از ناحیه تعداد و برد و دقت افزایش پیدا می‌کند، با وجود تلاش‌هایی که در طول سالیان گذشته برای ممانعت از انتقال سلاح از ایران و سوریه به حزب‌ الله لبنان صورت گرفته، تمام قدرت حزب ‌الله در ضرر رساندن به ساکنان و زیرساخت‌های نظامی و غیرنظامی اسرائیل افزایش یافته است. ما باید شفاف باشیم و بگوییم که امید داشتن به بازدارندگی اسرائیل در مورد حزب ‌الله برای جلوگیری از استفاده از زور نمی ‌تواند استراتژی مناسب می‌ باشد.

 

 

وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی در اظهاراتی آرمانگرایانه و بدون در نظر گرفتن واقعیت های استراتژیک موجود، عامل اساسی و مهم در استراتژی مفید برای حمایت از رژیم صهیونیستی در برابر تهدیدات موشکی حزب‌ الله را توان ارتش اسرائیل برای به تعطیلی کشاندن انبارهای تسلیحاتی حزب‌الله طی 24 تا 48 ساعت دانست و گفت که چنین قدرتی است که می‌تواند چندین گزینه برای رهایی از این تهدیدات را در اختیار اسرائیل قرار دهد./983/د102/ک

ارسال نظرات