۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۲۵۶۴۱۸
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان:

تقویت رویکردهای سبک زندگی ایرانی اسلامی از اهداف دستگاه‌های فرهنگی کشور است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: تقویت رویکردهای سبک زندگی ایرانی اسلامی و تعمیق باورهای دینی در مکاتب و بسترهای فرهنگی هنری از جمله راهبردهای فرهنگی اداره ارشاد اصفهان است.
حجت الاسلام قطبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، از نقشه راه فرهنگ و هنر اصفهان خبر داد و گفت: در این نقشه تلاش بر این بوده است که با یک تعامل سازنده برای دستیابی به آرمان های بلند ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تحقق تمدن ایرانی اسلامی در راستای اجرای ماموریت خود و چشم انداز فرهنگ بیست ساله ایران، رویکردها، راهبردها و برنامه هایی در عرضه های متنوع فرهنگی برای تحقق در برنامه یک ساله اجرا شود.

 

وی در ادامه ابراز داشت: توسعه فناوری های نرم و هویت ساز و تقویت زمینه‌های آفرینشگری فرهنگی و هنری، تحکیم پیوندهای فرهنگی، اجتماعی و عادت واره‌های بومی و محلی، مسجد مداری و تقویت فرهنگ مسجدی در فعالیتها از این جمله است.

 

حجت الاسلام قطبی گفت: در سند توسعه فرهنگی استان اصفهان، صنعت و کشاورزی که مسیر اصلی بوده است، نادیده گرفته نشده ولی مسیر به سمت علم و فناوری، هنر و گردشگری سوق داده شده است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به راهبردهای فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در افق پنج ساله بیان داشت: تقویت رویکردهای سبک زندگی ایرانی اسلامی و تعمیق باورهای دینی در مکاتب و بسترهای فرهنگی هنری، توسعه و تقویت فناوری‌های نرم و هویت‌ساز به منظور آفرینشگری فرهنگی هنری، توسعه و تقویت امید و نشاط اجتماعی با محوریت فعالیت های فرهنگی و هنری، التزام و زمینه سازی تحقق شعارهای راهبردی سال از جمله دولت و ملت، هم دلی و هم زبانی، نهادینه‌سازی مرجعیت و نقش محوری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مدیریت، برنامه ریزی و اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری، توسعه هم افزایی و تعاملات میان سازمانی در فعالیت های فرهنگی و هنری از جمله این موارد است.

 

وی توسعه فناوری های نرم، هویت ساز و تقویت زمینه های آفرینشگری فرهنگی و هنری، تحکیم پیوندهای فرهنگی اجتماعی و عادت واره های بومی و محلی و مسجد مداری و تقویت فرهنگ مسجدی در فعالیت ها را راهبرد توسعه فرهنگی و اجتماعی استان اصفهان در برنامه ششم توسعه عنوان کرد.

 

 

حجت الاسلام قطبی با اشاره به این که روزنامه های اصفهان با استفاده از اینفوگرافی الگویی برای روزنامه های کشور قرار گرفتند، ابراز داشت: در زمینه کتابهای نگارخانه ای نیز در حال فعالیت هستیم که در این زمینه محتوای کتاب می تواند در قالب قابهایی از سوی نویسنده دسته بندی شده و در نگارخانه ها به نمایش در می آید.

 

وی همچنین راهبردهای فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در این پنج ساله را که 14 مورد بود، برشمرد و خاطرنشان کرد: متن کامل نقشه راه فرهنگ و هنر اصفهان، راهبردها و برنامه های کلان 1394 به صورت کامل بر روی سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به نشانی ir  isfahan.farhang.gov.قرار گرفته است.

 

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برنامه های فرهنگی هنری 1394 اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در حوزه های کلان، مرکز رشد فرهنگ و هنر رسانه، خانه لوح و قلم، میز اصفهان شناسی، قرآن و عترت، کانون های فرهنگی و هنر مساجد، مفاخر، تبلیغات، چاپ و نشر، موسیقی، نمایش، سینما، آموزش های فر هنگی هنری و حوزه مشاغل خانگی را تبیین کرد.

 

 

وی همچنین از برگزاری جشنواره قرآنی تنزیل با هدف ایجاد رقابت در دستاورهای  محصولات قرآنی خبر داد و افزود: هدف این جشنواره که رویکرد جدیدی در حوزه های جشنواره های قرآنی در کشور است.

 

 

حجت الاسلام قطبی با اشاره به رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پرداختن  بیشتر به حوزه تئاتر در سال 94 گفت: امسال بیشتر به این حوزه پرداخته می شود و در سال 93 نیز50 گروه فعال تئاتر در استان اصفهان 300 نمایش تولید کردند و این اتفاق از افتخارات استان اصفهان است.

 

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان این که بهترین کار برای بیمه شدن خبرنگاران نیز این است که از سوی مسؤول رسانه خود بیمه شوند، تصریح کرد: بیمه کنونی خبرنگاران خویش فرما و تنها برای امور درمانی بود اما اگر خبرنگار از سوی مدیر مسؤول رسانه خود بیمه شود، افزون بر سابقه تخصصی از مزایای پاداش خدمت، سنوات، عیدی و حتی در صورت انحلال آن مجموعه، از بیمه بیکاری برخوردار می شود.

 

حجت الاسلام قطبی اجرای این قانون را بهترین اقدام برای صیانت از حرفه و شغل خبرنگاران برشمرد و گفت: برای خبرنگارانی نیز که کارفرما زیر بار بیمه کردن آنها نمی رود، بیمه مشاغل خانگی در نظر گرفته شده است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در پاسخ به سؤالی در ارتباط با این که دلیل رفتن وی از اداره ارشاد اصفهان چیست، گفت: دلیل رفتن من نه عزل است و نه استعفا و یا خداحافظی بلکه در بهمن ماه سال گذشته پست دیگری به عنوان رییس میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی به من پیشنهاد شد که آن را پذیرفته ام./939/پ202/ب4

ارسال نظرات