۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۲۵۶۴۴۹

انتقاد شدید امام جمعه قطیف عربستان از تعمیم اشتباه‎های فردی به خانواده و جامعه

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قطیف عربستان، تعمیم اشتباه‎های فردی به خانواده و گروه و جامعه را از نشانه‎های دوران جاهلیت توصیف کرد.
شيخ حسن صفار خطيب جمعه قطيف عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن صفار امام جمعه قطیف عربستان، روز گذشته در مسجد امام رضا(ع) این شهر از انتساب برخی اشتباهات فردی به یک گروه و مذهب به شدت انتقاد کرد و گفت: تعمیم احکام و مجازات همه مردم، شیوه ای جاهلانه است که با دین و قانون به شدت مغایرت دارد.

 

وی از پایبندی برخی افراد به سنت های جاهلی ابراز تأسف کرد و افزود: قبایل جاهلی با اشتباه یکی از افراد قبیله دیگر، درصدد انتقام از همه اعضای قبیله می شدند. متاسفانه این شیوه تاکنون ادامه یافته است و برخی به این سنت جاهلی پایبندند.

 

حجت الاسلام صفار با اشاره به سرکوب مردم از سوی برخی حکومت ها، تصریح کرد: دولت هایی که در حال مجازات دسته جمعی مردم در کشورهای خود هستند، از سنت های جاهلی پیروی می کنند و هیچ تفاوتی میان فرد بی گناه و گناهکار قائل نیستند.

 

امام جمعه قطیف ادامه داد: اشتباهات فردی رخ داده در جامعه نیز نباید به پای خانواده و نزدیکان فرد نوشته شود چرا که این مساله به هیچ وجه عقلانی نیست.

 

وی از آیه «ولا تزر وازرة وزر أخرى» به عنوان شاهد این مساله یاد کرد و خاطر نشان ساخت: کسانی که خطاها را تعمیم می بخشند به این آیه که 5 بار در قرآن تکرار شده است، پایبند نیستند./980/ب902/د

ارسال نظرات