۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۲۵۶۴۷۵
مسؤول روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان:

ماه رجب مقدمه ای برای درک بهتر رمضان است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان گفت: بسیاری از علما و اهل معرفت ماه رجب و شعبان را مقدمه ای برای درک ماه رمضان می دانند.
ماه رجب دعا نيايش اعتكاف

حجت الاسلام رسول ملکیان، مسؤول روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه علمه اصفهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با تبریک حلول ماه رجب المرجب به شیعیان جهان، گفت: بسیاری از علما و اهل معرفت ماه رجب و شعبان را مقدمه ای برای درک ماه رمضان می دانند.

 

وی با اشاره به این که مردم با ایمان به این ماه پر برکت توجه خاص دارند ابراز داشت: سیره علمای ربانی در حوزه های علمیه این گونه بود که این دو ماه را روزه می گرفتند و به اعمال عبادی که در این دو ماه سفارش شده می پرداختند.

 

حجت الاسلام ملکیان با اشاره به این که این دو ماه از اهمیت خاصی برخوردار است گفت: ماه رجب و شعبان از ماه هایی است که برای تهذیب نفس و خود سازی برای هر فرد با ایمان به ویژه طلاب و روحانیان مناسب است.

 

این استاد حوزه علمیه اصفهان در ادامه با بیان روایتی از رسول خدا ابراز داشت: رسول اکرم فرمودند «رجب ماه بزرگ خداست و هیچ ماهی در حرمت و فظیلت به پای آن نمی رسد و قتال با کافران در این ماه حرام است و آگاه باشید رجب ماه پروردگار است شعبان ماه من است و رمضان ماه امت من است اگر کسی در ماه رجب یک روز روزه بگیرد خدا را از خود خوشحال ساخته و خشم الهی از او دور می شود.

 

وی از برکات امام و خون شهدا در بعد از انقلاب را اعتکاف دانست و تصریح کرد: نسل جوان و مؤمن می توانند از این مراسم بهره برداری معنوی کنند و روزهای سیزدهم چاردهم و پانزدهم را در مساجدی که در سرتاسر کشور مشخص شده است به اعتکاف بپردازند.

 

حجت الاسلام ملکیان ادامه داد: سنت اعتکاف یک نوع تجدید و نگاه کردن به پرونده گذشته افراد و نگاهی به آینده است که این سه روز فرصت مغتنمی است بندگان خدا ارتباط خود را باخداوند برقرار کنند.

 

مسؤول روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در ادامه به جنایات رژیم وهابی عربستان در حمله به مردم مظلوم مسلمان و بی پناه یمن اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه اکثر مردم عربستان مسلمان هستند، ولی بخش محدودی از افراد افراطی وهابی با پشتیبانی و کمک آمریکا و اسرائیل حکومت عربستان را به دست گرفتند و ما هر روز شاهد جنایتی از این رژیم ننگین در منطقه و خاورمیانه و جهان اسلام هستیم که امید داریم نابودی آنها را مشاهده کنیم.

 

حجت الاسلام ملکیان در پایان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب پیرامون انرژی هسته ای گفت: ما و تمام علما و روحانیان اصفهان حمایت خود را از فرمایشات معظم له اعلام می کنیم در همین رابطه بیانیه ای هم صادر کردیم./939/ت302/ب4

ارسال نظرات