۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۲۵۶۵۷۹
مدیر حوزه‌ علمیه استان قم:

جشنواره علامه حلی نمایانگر توانمندی طلاب جوان در عرصه پژوهش است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌ علمیه استان قم با تقدیر از آثار پژوهشی طلاب جوان گفت: در میان «1340» اثر فرستاده شده به جشنواره،‌ آثار شایسته و قابل تقدیری وجود دارد که نشان دهنده همت طلاب جوان به تحقیق و پژوهش است چنان که در برخی مدارس، اغلب افراد مقالاتشان را برای جشنواره فرستاده‌اند.
حجت الاسلام احمد فرخ فال مدير حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد فرخ فال مدیر حوزه علمیه استان قم، پیش از ظهر امروز در دومین جشنواره علامه حلی استان قم که در سالن همایش‌های مدرسه دارالشفا برگزار شد با تقدیر از آثار پژوهشی طلاب جوان اظهار داشت: با اهتمام طلاب جوان در حوزه‌های علمیه برادران و خواهران، امسال در مجموع،‌ پژوهش‌های فرستاده شده به جشنواره افزایش یافته است.

 

وی ابراز داشت: در میان «1340» اثر فرستاده شده به جشنواره،‌ آثار شایسته و قابل تقدیری وجود دارد که نشان دهنده همت طلاب جوان به تحقیق و پژوهش است چنان که در برخی مدارس، اغلب افراد مقالاتشان را برای جشنواره فرستاده‌اند.

 

حجت الاسلام فرخ فال، جایگاه حوزه علمیه را در تحقیق و پژوهش سرآمد خواند و یادآور شد: با اهتمام طلاب حوزه علمیه خواهران و برادران و تلاش معاونان پژوهش به جایگاه مطلوبی رسیده‌ایم.

 

وی گفت: با توجه به فعالیت‌های صورت گرفته برای ارتقای پژوهش در حوزه علمیه باید اهتمام بیشتری داشته باشیم و برای افزایش کمی و کیفی آن تلاش کنیم.

 

مدیر حوزه‌ علمیه استان قم افزود: معاونت‌های مختلف، نقش ویژه‌ای در تشویق، فراهم کردن فضای تحقیق و پژوهش و انتخاب آثار برتر جشنواره داشته‌اند که سعی کنند این فضا را در حوزه علمیه حفظ کرده و ارتقا بخشند.

 

وی در پایان با اشاره به روایتی از پیامبراکرم(ص) خاطرنشان کرد: حضرت فرمودند «یاعلی لافقر أشدّ من الجهل و لا مال أعود من العقل و لا وحده أوحش من العجب و لا حسب کحسن الخلق و لا عباده مثل التّفکّر» فقرى بالاتر از نادانى و مالى سودمندتر از عقل وجود ندارد؛ تنهایی وحشتناک تر از خودپسندى نیست و شرفى همچون خوش‌اخلاقی و عبادتى همچون تفکر وجود ندارد./908/پ202/ف

ارسال نظرات