۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۲۵۶۶۱۴
معاون تهذیب حوزه علمیه گلستان:

ترویج و گسترش مبانی قرآنی یکی از رسالت های حوزه های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ آزمون کتبی ششمین دوره مسابقات قرآن و حدیث امروز با حضور طلاب مدارس علمیه استان در مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان گرگان برگزار شد.
کلام الهي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام مهدی فندرسکی، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه گلستان امروز در مراسم برگزاری آزمون کتبی ششمین دوره مسابقات قرآن و حدیث استان در گرگان گفت: مرحله اول این دوره از مسابقات به صورت حفظ یک، 5، 10، 20 و کل قرآن و این دوره نیز به صورت کتبی در رشته های تفسیر قرآن، معارف حدیث و ادعیه، حفظ موضوعی قرآن و حفظ حدیث برگزار شد.

 

حجت الاسلام فندرسکی هدف از برگزاری این مسابقات را شناسایی استعدادهای برتر قرآنی حوزه، آشنایی بیشتر طلاب با مقولات مختلف قرآنی و ایجاد انگیزه بیشتر برای انس با قرآن برشمرد و گفت: قرآن، برترین و بالاترین هدیه خداوند به انسان است و حفظ آن یکی از توفیقات بزرگ الهی است که شامل حال هر کسی نمی‎شود.

 

وی با تاکید بر اهمیت گسترش فعالیت های قرآنی، گفت: بی تردید برگزاری برنامه های قرآنی منشأ برکات معنوی بسیاری است و رشد و ارتقای سطح کیفی فعالیت ها در عرصه های مختلف قرآنی را در بر خواهد داشت.

 

حجت الاسلام فندرسکی قرآن کریم را مهم ترین عامل وحدت بخش مسلمانان عنوان کرد و بیان داشت: ایران اسلامی یکی از کشورهای مؤثر در ترویج و نشر معارف قرآنی در جهان به شمار می آید.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه گلستان تصریح کرد: برگزاری مسابقات سراسری قرآنی در درک عمیق مفاهیم، تقویت فرهنگ تلاوت، ارتقای سطح آموزشی فعالان و کیفی سازی فعالیت ها در حوزه های قرآنی مؤثر است.

 

وی رسالت حوزه در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه را مهم دانست و خاطرنشان کرد: حوزه باید با ترویج مبانی قرآنی در جامعه، کلام الهی را از مهجوریت خارج کنند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه گلستان با تأکید بر این که مباحث قرآنی باید در قول و عمل در جامعه نهادینه شود، ادامه داد: کلام الهی مسیر صحیح زندگی کردن را به بشر نشان داده است و باید با بهره گیری از این مفاهیم ارزشمند در مسیر سعادت و رستگاری حرکت کنیم.

 

حجت الاسلام فندرسکی با اشاره به این که دشمن تلاش می کند با ترویج انحرفات و فرهنگ غلط غربی بین جامعه و مفاهیم قرآنی فاصله بیندازد، خاطرنشان کرد: حوزه ظرفیت ارزشمندی در جهت گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی در پایان یادآور شد: مرحله کشوری مسابقات قرآن و حدیث، 17 تا 19 اردیبهشت در همدان برگزار می‌شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات