۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۲۵۶۶۷۸
استاد حوزه علمیه:

پیروی از اهل بیت انسان را در مسیر بندگی قرار می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ نویسنده و پژوهشگر گفت: کسانی‌که می‌خواهند بر دین پیامبر(ص) باقی بمانند باید مودت اهل‌بیت(ع) را در دل داشته باشد مودت از محبت بالاتر است زیرا محبت به معنای دوست داشتن اما مودت دوست داشتن همراه با اطاعت است.
شجاعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد شجاعی استاد حوزه شامگاه پنج‌شنبه در ادامه سلسله جلسات خانواده آسمانی (بحث پیرامون مقام و جایگاه اهل‌بیت(ع) که در حسینه اثنی عشری واقع در شهرری برگزار شد، گفت: کسانی که قصد کسب عشق الهی را دارند باید از طریق محبت و مودت به اهل‌بیت(ع) به ساحت عشق الهی برسند.

 

وی افزود: هر کس در دنیا به هر آنچه عشق و دلدادگی داشته باشد در آخرت با همان محشور خواهد شد کسانی که نسبت به اهل‌بیت پیامبر(ص) دلداده باشند با آنها محشور می‌شوند.

 

محبت به اهل‌بیت همچون محبت به خدا است

 

این استاد حوزه در ادامه عنوان کرد: محبت و مودت نسبت به اهل‌بیت(ع) همچون محبت به خدا است کسانی که محبت نسبت به غیرخدا داشته باشند از خدا دور می‌شوند.

 

شجاعی افزود: حج، نماز، روزه، زکات و سایر فروع دین اگر بدون محبت اهل‌بیت(ع) که در راستای محبت الهی است انجام شود انسان را از خدا دور می‌کند.

 

همه ما باید در سیر بندگی از اهل‌بیت پیروی کنیم

 

وی با اشاره به این‌که اهل‌بیت‌(ع) حجت و خلیفه‌ الهی بر زمین هستند، بیان داشت: اهل‌بیت(ع) به عنوان خلیفه و مظاهر الهی دوست دارند انسان‌ها را به راه راست هدایت کنند آنها حامل و عامل به قرآن هستند به همین دلیل ما باید در سیر عبادی خود از آنها پیروی کنیم.

 

این نویسنده با اشاره به حسادت نسبت به اهل‌بیت(ع) ابراز کرد: از زمان پیامبر(ص) تا امروز از سوی ناپاکان نسبت به اهل‌بیت(ع)، علما، مراجع و مومنان شیعه حسادت‌های زیادی شده و این به دلیل مقامات و فضایلی است که خداوند به آنها در اثر پاکی و تزکیه نفس عنایت کرده است.

 

اهل‌بیت مادران و پدران دلسوز بشریت هستند

 

شجاعی در ادامه گفت: اهل‌بیت(ع) مادران و پدران دلسوز بشریت هستند همه اعمال و رفتار آنها در راستای وحی الهی و برخلاف هوای نفس بوده است در حالی‌که بسیاری از انسان‌ها بر اساس هوای نفس زندگی کرده و برخی از آنها بر اساس توهم نسبت به مقامات و فضایل اهل‌بیت(ع) حسادت کرده و از آنها بدگویی می‌کنند.

 

وی افزود: امروز کسانی که پیامبر(ص) را به مسخره می‌گیرند بدون شناخت یا در اثر حسادت بر پیامبر(ص) توهین و جسارت می‌کنند.

 

این پژوهشگر با اشاره به نادانی برخی افراد در شناخت اهل‌بیت‌(ع) اظهار داشت: برخی افراد نادان عنوان می‌کنند ما فقط با خدا کار داریم و نباید به اهل‌بیت(ع) رجوع کنیم باید از آنها پرسد که بدون اهل بیت(ع) دستورات الهی را از کجا می‌خواهید دریافت کنید.

 

شجاعی در ادامه گفت: اهل‌بیت(ع) ادامه‌دهنده راه پیامبر(ص) هستند پیامبر(ص) می‌فرمایند: کسانی که اهل‌بیت(ع) را دوست باشند من و خدا را دوست داشته و کسانی که با اهل‌بیت(ع) دشمن باشند با پیامبر و خدا دشمن هستند، حتی قرآن هم ما را دعوت به توسل به اهل‌بیت می‌کند.

 

این استاد اخلاق در ادامه صحبت‌های خود بیان داشت: کسانی‌که می‌خواهند بر دین پیامبر(ص) باقی بمانند باید مودت اهل‌بیت(ع) را در دل داشته باشد مودت از محبت بالاتر است زیرا محبت به معنای دوست داشتن اما مودت دوست داشتن همراه با اطاعت است.

 

وی افزود: در راستای دوستی اهل‌بیت(ع) آیه مودت در قرآن حجت را برای تمام انسان‌ها تمام کرده است، قرآن می‌فرماید اگر کسی می‌خواهد بر دین پیامبر(ص) باقی بماند تنها با مودت اهل‌بیت(ع) این کار صورت می‌گیرد.

 

شجاعی با اشاره به چگونگی بهشتی شدن خانواده انسان عنوان کرد: از وظایف بزرگ و واجب هر کسی است که اطلاعات لازم درباره تربیت دینی خانواده از جمله عشق و محبت داشتن نسبت به اهل‌بیت(ع) را تحصیل کرده و آن را در خانواده نهادینه کند./807/پ202/ب4

ارسال نظرات