۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۲۵۶۷۶۶
خطیب جمعه بیروت:

بیم آن می‌رود که تجاوز به یمن به بهانه جدیدی دنبال شود

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه بیروت خواستار حل سیاسی بحران یمن شد و نسبت به ادامه تجاوز به این کشور به بهانه جدید ابراز نگرانی کرد.
سيد علي فضل الله، خطيب جمعه بيروت



به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، خطیب جمعه بیروت در خطبه‌‍‌های این هفته نماز جمعه که در منطقه حاره حریک برگزار شد با اشاره به پایان عملیات طوفان قاطع از سوی حکومت سعودی گفت: اگرچه اعلام پایان عملیات ائتلاف سعودی خبر خوبی برای ملت یمن و همه مردم دنیا بود اما بیم آن می‌رود که تجاوز به یمن به بهانه جدیدی دنبال شود.

 

وی افزود: امیدواریم به دور از اقدامات نظامی با در نظر گرفتن خواسته ها و ملاحظات همه اطراف سیاسی یمن راه حلی سیاسی برای حل بحران این کشور دنبال شود.

 

این عالم لبنانی در ادامه به وضعیت داخلی لبنان اشاره و تصریح کرد: این کشور بدون رییس جمهور اداره می‌شود و نمایندگان پارلمان نیز به دلایل سیاسی از دنبال کردن وظیفه خود صرف نظر کرده اند. نه پارلمان قادر است که بودجه کشور را تصویب کند و نه دولت می‌تواند مسائل سیاسی و امنیتی را حل و فصل کند.

 

حجت الاسلام فض الله مشکلات اقتصادی و اجتماعی لبنان را نیز معضلی بزرگ برای کشور برشمرد و گفت: برای مثال عدم رسیدگی به معضلات موجود در بزرگراه ها و عدم نظارت جدی بر گواهینامه ها موجب افزایش تصادف و درنتیجه مرگ و میر بسیاری از مردم لبنان شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: وضعیت معیشتی مردم نیز به حدی ناگوار است  که آنها از پرداخت ساده ترین هزینه ها عاجز هستند./983/ب901/ک

ارسال نظرات