۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۲۵۶۷۹۱
گزارشی از خطبه‎های نماز جمعه عراق؛

هشدار نسبت به حضور تروریست‎ها میان آوارگان و انتقاد از افزایش سرقت در بصره

خبرگزاری رسا ـ خطیبان جمعه عراق، نسبت به حضور تروریست‎ها میان آوارگان و انجام عملیات تروریستی در آستانه فرارسیدن سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) هشدار دادند.
خطيبان جمعه عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ محمد فلک المالکی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در بصره در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد شویلی منطقه زبیر برگزار شد نسبت به گسترش فساد در این استان هشدار داد و گفت: افزایش آمار سرقت از پدیده های بسیار زشتی است که مقدمه انتشار فساد در جامعه به شمار می آید.

 

وی افزود: دولت و پلیس بصره باید تدابیر لازم برای ریشه کن شدن چنین جرایمی اتخاذ کرده و گروه های مردمی نیز برای محافظت از مناطق تشکیل شود.

 

حجت الاسلام مالکی بر لزوم عدم کوتاه آمدن در قبال این مساله تأکید کرد و خاطر نشان ساخت: این جرایم از سوی باندهای و مافیاها پیگیری می شود و اگر جلوی آنها گرفته نشود در آینده از زنان و کودکان برای رسیدن به مقاصد شوم خود استفاده خواهند کرد.

 

امام جمعه کوفه: هدف تروریسم نابودی نشانه‎های فرهنگ و دین است

 

حجت الاسلام شیخ اسعد ناصری در خطبه های نماز جمعه مسجد کوفه همبستگی عراقی ها را خواستار شد و تصریح کرد: پیروان ادیان و مذاهب و فرهنگ های مختلف باید متحد شده و اختلاف های خود را با گفت وگو حل و فصل کنند تا شاهد به حاشیه رفتن شهروندان به دلیل اختلاف های فکری و فرهنگی و دینی و مذهبی نباشیم.

 

وی ادامه داد: زبان احترام باید بر همه عراق حاکم شود تا در پرتو آن شاهد زندگی کریمانه همه شهروندان باشیم.

 

امام جمعه کوفه تأکید کرد که هدف گروه های تروریستی نابودی نشانه های تمدن و فرهنگ و دین است و هر که در این راستا با آنان مخالفت کند از سوی تروریست ها به قتل می رسد.

 

امام جمعه بغداد نسبت به حضور تروریست‎ها در میان آوارگان هشدار داد

 

حجت الاسلام شیخ عادل الساعدی در خطبه های نماز جمعه مسجد الرحمن بغداد از درخواست برخی سیاستمداران برای مشارکت کشورهای عربی در مسلح سازی عشایر بدون موافقت دولت به شدت انتقاد کرد و گفت: مرجعیت تقلید همواره بر حل مشکلات عراق در داخل کشور تأکید ورزیده و با هر حضور نیروهای خارجی به شدت مخالفیم.

 

وی با اشاره به هلاکت عزت الدوری سرکرده حزب بعث اظهار داشت: به هلاکت رسیدن عزت الدوری بخش بزرگی از تروریسم را منهدم ساخت و کسانی که در آرزوی بازگشت دیکتاتوری به کشور بودند نیز ناامید شدند.

 

امام جمعه بغداد، اهتمام دولت به آوارگان را خواستار شد و افزود: دولت باید نسبت به نزدیک شدن تروریست ها در قالب آوارگان به بغداد به شدت برحذر باشد. با توجه به اینکه در آستانه فرارسیدن سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) هستیم نگرانی خود را نسبت به بروز ناامنی در بغداد اعلام می کنیم.

 

امام جمه میسان: آیت الله حکیم عالمی متقی بود

 

حجت الاسلام شیخ زیاره الفرطوسی در حسینیه آل محمد(ع) در منطقه مجر میسان، به سالروز شهادت آیت الله سید محمدباقر حکیم اشاره کرد و ادامه داد: شهید محراب بر اساس قرآن و سنت نبوی و به دور از مکر و فریب به جهاد پرداخت.

 

وی تأکید کرد: آیت الله حکیم عالمی متقی بود و به جهاد ادامه داد تا در جوار امیرمومنان علی(ع) به فیض شهادت نائل آمد/980/ب901/د

ارسال نظرات