۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۲۵۶۸۷۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

ماه رجب فرصتی کم نظیر برای خودسازی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر بهره گیری حداکثری از ظرفیت ماه رجب، گفت: ماه بابرکت رجب فرصت گرانبها و کم نظیری برای خودسازی و بازگشت به سوی خداوند تعالی است.
حجت الاسلام خادمي - مديركل تبليغات اسلامي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام عباسعلی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی امروز در نشست مدیران نهاد تبلیغات اسلامی استان، با گرامیداشت ماه رجب، اظهار کرد: ماه رجب فصل جدیدی را در کتاب زندگانی می گشاید که آکنده از عطر دل انگیز نیایش و عبادت است.

 

وی با اشاره به این که ماه رجب از جمله ماه های پرفضیلت سال محسوب می شود که حضرت محمد(ص) و ائمه اطهار(ع) تأکید فراوانی بر انجام اعمال عبادی آن داشته اند، اضافه کرد: ماه رجب در واقع موعد آغاز بهار معنویت و رشد خداشناسی در انسان است.

 

حجت الاسلام خادمی افزود: در ماه رجب، رحمت خداوندی فراگیر است و به همین دلیل فرصت مناسبی برای تهذیب روح و نفس و خودسازی بیشتر محسوب می شود.

 

به گفته دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی مناسبت های مذهبی خراسان شمالی، ماه رجب برای آن دسته از افرادی که تاکنون فرصت بازگشت و توبه را از دست داده اند، فرصت جبران اشتباه و خودسازی و بازگشت به سوی باری تعالی است.

 

وی با اشاره به این که یکی از مصداق های فرصت های از دست رفته، زیارت ائمه اطهار(ع) و یاری خواستن از این بزرگواران برای شفاعت است، خاطرنشان کرد: همان گونه که حضرت محمد(ص) فرموده است ماه رجب، ماه استغفار امت اسلام است.

 

حجت الاسلام خادمی با قرائت این حدیث از پیامبر اسلام(ص) که فرمودند: «رجب ماه خدا و ماه شعبان ماه من و ماه رمضان ماه امت من است کسی که یک روز از ماه رجب روزه بگیرد، موجب خشنودی خداوند شده، غضب الهی از او دور می شود و دری از درهای جهنم به روی او بسته خواهد شد»، اضافه کرد: همه ما باید سعی کنیم از این فرصت باارزش نهایت بهره را ببریم.

 

به گفته وی، ماه رجب تولد دوباره و حیات واقعی را به عاشقان الهی م‍ژده می دهد چرا که در این ماه با انجام اعمال عبادی مخصوص آن از جمله شرکت در مراسم اعتکاف، معنویت دوباره در انسان متولد می شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار دولت و ملت، همدلی و همزبانی که از سوی رهبر معظم انقلاب برای سال جاری انتخاب شده است، اظهار کرد: وظیفه طلاب و روحانیان برای تحقق این شعار بسیار مهم و حیاتی است.

 

حجت الاسلام خادمی تصریح کرد: همدلی و همزبانی درون و برون دستگاهی به ویژه دستگاه های فرهنگی هم عرض با نهاد تبلیغات اسلامی در این زمینه اهمیت زیادی داشته و سبب می شود فعالیت های فرهنگی امسال با کیفیت و کمیت بیشتری برگزار شوند.

 

وی با بیان این که همکاری و هماهنگی مناسب بین دستگاه های اجرایی، مصداق بارز تحقق شعار سال است، افزود: نهاد تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در این زمینه آمادگی کامل دارد تا با تمام دستگاه ها و نهادهای استانی برای تحقق هر چه بهتر این فرموده رهبری همکاری کند.

 

حجت الاسلام خادمی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین از مدیران و مسؤولان نهاد تبلیغات اسلامی در مرکز استان و شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی خواست تا مستندسازی فعالیت ها، به روز رسانی بانک اطلاعات، برنامه ریزی برای افزایش تعداد روحانیان مستقر، آموزش‌های مجازی، امور مساجد و غیره را جدی گرفته و در اولویت کارهای خود قرار دهند./9314/پ202/ب5

ارسال نظرات