۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۲۵۶۹۰۰
وزیر اوقاف مصر:

تروریست‎ها قرآن را مطابق اهدافشان تفسیر می‎کنند

خبرگزاری رسا ـ وزیر اوقاف مصر ادعای تروریست‎ها در پیروی از قرآن کریم را دروغ خواند و گفت: تروریست‎ها قرآن را مطابق اهدافشان تفسیر می‎کنند.
محمد مختار جمعه، وزير اوقاف مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر، امروز طی بیانیه‎ای در واکنش به اقدامات جنایتکارانه جریان‎های تروریستی گفت: برخی از تروریست‎ها در حالی ادعای حفظ قرآن و مسلمانان بودن را دارند که با نام اسلام و به همراه تکبیر و ذکر خدا مردم بی‎گناه را ذبح می‎کنند.


وی افزود: اگر تروریست‎ها واقعا به قرآن و اسلام معتقد بودند پس با چه دلیلی انسان‎ها آزاد و نیروهای امنیتی کشورهای منطقه را به قتل می‎رسانند؟ اسلام از اقدامات این جنایتکاران تبرئه می‎جوید.


وزیر اوقاف مصر صدور حکم اعدام و تکفیر را مختص به دستگاه‎های قضایی دانست و تصریح کرد: هیچ کس حق ندارد که انسانی را حتی مجرم بدون حکم دستگاه‎های دولتی محاکمه کند. محاکمه افراد فقط اختصاص به مراجع قضایی دارد.


وی افزود: عدم رعایت قوانین ملی و بین المللی سبب هرج و مرج در جهان می‎شود و جهان را به صحنه جنگ مبدل می سازد.

 

محمد مختار جمعه ادعای محافظت و پیروی از قرآن کریم از سوی تروریست‎ها را دروغ خواند و تأکید کرد: تحریف و تفسیر به رای بخشی از اقدامات تروریست‎ها است. آنان قرآن را بر اساس منافع شخصی و حزبی ترجمه می‎کنند.


وی ادامه داد: تحریف و ترجمه به لفظ قرآن کریم قابل مناقشه و دفاع است ولی تحریف و ترجمه قرآن معنوی احتیاج به جدل، تفسیر و فهم دقیق است./994/ب902/د

ارسال نظرات