۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۲۵۷۰۴۹
امام جمعه بروجرد:

علم آموزی همراه دین درجه الهی پیدا می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه پلدختر علم و دین را دو بال ترقی برای رسیدن به اوج سعادت انسان بیان کرد و گفت: علم آموزی همراه دین درجه الهی پیدا می کند.
رابطه علم و دين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام علی محمد لروند، امام جمعه بروجرد، صبح امروز، در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان گفت: هیچ دینی همچون دین مبین اسلام به مسأله علم و دانش اندوزی اهمیت نداده است.

وی با بیان این که علم و دین دو بال ترقی برای رسیدن به اوج سعادت انسان است، خاطرنشان کرد: ایجاد فاصله بین علم و دین آتش زا است.

حجت الاسلام لروند با بیان این که علم به کمک عقل و عقل هم به کمک علم هدایت می شود، افزود: پیشرفت دین بدون علم ممکن نیست.

وی در ادامه با اشاره به این که آموختن علم بدون دین فایده چندانی ندارد، تصریح کرد: ممکن است عالم بی دین از بدترین و مضرترین افراد جامعه نیز باشد.

امام جمعه پلدختر یادآور شد: علم به تنهایی انسان را به مقصود نمی رساند و دین نیز به تنهایی انسان را به سر منزل هدایت نمی کند.

حجت الاسلام لروند یادآور شد: دین نیز بدون توجه به داده ها و پیشرفت های علمی ثمری نخواهد داشت.

وی با بیان این که اگر علم در مسیر معارف الهی، تعالی جامعه و منافع بشر نباشد خطرناک است، عنوان داشت: علم و دین بدون عمل صالح بی فایده است.

امام جمعه پلدختر با بیان این که علم بدون دین سرانجام خوبی ندارد، اظهار داشت: در صورت همراه بودن علم و دین با یکدیگر موجب می شود علم آموزی امتیاز و درجه الهی پیدا کند./9459/پ203/ب2

ارسال نظرات