۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۲۵۷۱۵۵

جشن پیوند آسمانی 38 زوج طلبه در اردبیل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ 38 زوج طلبه زندگی مشترک خود را با سادگی و به دور از هرگونه تجملات و در اوج سادگی در دفتر امام جمعه اردبیل آغاز کردند.
ازدواج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، 38 زوج طلبه جوان عصر امروز زندگی مشترک خود را بدون هرگونه تجملات و در اوج سادگی در دفتر امام جمعه اردبیل، جشن گرفتند.

 

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، در این مراسم با اشاره به اهمیت ازدواج در دین مبین اسلام و بالاخص ازدواج آسان، ساده و پایدار، خاطرنشان کرد: در جامعه اسلامی ازدواج باید بر اساس معیارهای اسلامی و دینی برگزار شود تا بتواند سلامت اجتماعی و خانوادگی را تضمین کند.

 

وی افزود: هدف اصلی از تشکیل خانواده تقویت نظام اجتماعی با محوریت زن و شوهر است که بر پایه اصل عاطفی و معرفتی رابطه آنها تقویت می‌شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی، تصریح کرد: در جهت تقویت زندگی سالم و کاهش برخی آسیب‌ها در جامعه و خانواده باید نگاه منطقی و عقلانی به مسائل داشته باشیم.

 

امام جمعه اردبیل با اشاره به برخی ناملایمات در زندگی ها، اظهار داشت: از علل و عوامل بروز طلاق و متزلزل شدن نظام خانواده ناسازگاری زن و مرد و عدم روابط عاشقانه و محبت‌آمیز آنها در محیط خانواده است که گاه بر دامنه مشکلات افزوده می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، افزود: گاه توقعات نابجا از طرف زن و مرد و بی‌توجهی به کسب روزی حلال و آوردن این روزی بر سر سفره که تأثیر مستقیمی بر تربیت نسل سالم دارد، عامل اصلی به هم خوردن روابط زن و شوهر و روابط خانوادگی است که مشکلاتی را نیز به وجود می‌آورد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی از زوج‌های جوان طلبه خواست تا در تنظیم نظام خانوادگی خود در وهله اول ساده‌زیستی و دوری از تجملات را به همراه رفتار عاطفی و محبت‌آمیز در دستور کار قرار داده و از هرگونه رفتار خودسرانه در نظام اجتماعی و خانوادگی پرهیز کنند./937/پ202/ح

ارسال نظرات