۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۲۵۷۲۲۵
آیت الله شبستری:

هزینه‌ درمان برخی بیماران سرسام آور است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: از جمله برکات دولت تدبیر و امید، طرح تحول سلامت بوده که قابل تقدیر است.
آيت الله شبستري نماينده مردم آذربايچان شرقي در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار مدیران و رؤسای بیمه سلامت و ادارات تابعه با اشاره به این‌که پاره ای از مسائل در فقه اسلامی از مسائل مستحدثه می باشند، اظهار داشت: با توجه به قواعد کلیه دین می توان حکم مسائل مستحدثه را استنباط کرد و از جمله این مسائل، مسأله بیمه است.

 


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به آیه «اوفوا بالعقود»، خاطرنشان کرد: صحت بیمه و قرارداد آن از طریق قواعد کلی استنباط می شود، عقد بیمه یک عقد عقلایی است و این پاره عقود مورد تایید دین اسلام است.

 


وی با اشاره به ارزش و جایگاه سلامت تن و روان، تصریح کرد: لازم است که امروز تمام احاد مردم بیمه شوند و این یک امر عقلانی، شرعی و مورد تایید جوامع مختلف است،‌ از جمله بیمه ها بیمه سلامت بوده که لازم است پیشگیری مقدم بر هر امری باشد و همچنین توصیه های ضروری برای جلوگیری از ابتلا به بیماری ها مطرح و تبلیغ شود.

 


امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که هزینه درمان بیماری ها سرسام آور است، اظهار داشت: از جمله برکات دولت حاضر طرح تحول سلامت بوده که قابل تقدیر است.

 


وی تصریح کرد: بیمه درمانی جزء اصول قانون اساسی است و این مطلب در قانون اساسی وارد شده است و باید پیش از این نهادینه و مورد اجرا قرار می گرفت، حال درمان رایگان بیماران بر عهده دولت و در قانون اساسی وارد شده است.

 


نماینده ولی فقیه در استان در پایان خاطرنشان کرد: برای رفاه بیشتر مردم که در قانون اساسی نیز بر آن تأکید شده است، لازم بود مشکلات اداری و بروکراسی، جهت عضویت در بیمه سلامت حل شود که با اجرایی شدن این طرح، این مشکل آسان‌تر شده است./854/پ202/ب4

ارسال نظرات