۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۲۵۷۲۴۳
یکی از علمای بحرین:

دفاع از وطن عامل افزایش کرامت انسان است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای بحرین خواستار افزایش همبستگی ملی شد و خاطرنشان ساخت که دفاع از وطن بسیار ضروری است و موجب افزایش کرامت انسان می‎شود.
 آيت الله سيد عبدالله الغريفي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالله الغریفی از علمای بحرین در مسجد امام صادق (ع) شهر دراز وضعیت کشورهای منطقه را اسفبار توصیف کرد و گفت: مردم جهان در دوران بسیار سخت تاریخ زندگی می‎کنند. آنان به شدت از تروریست ها رنج می برند.


وی گفت‎وگوهای سیاسی را یکی از بهترین راه‎های حل مشکلات منطقه دانست و خاطرنشان ساخت: همبستگی و برادری دینی از نیازهای گفت‎وگو سیاسی برای حل مشکلات منطقه است. مسلمان باید نسبت به یکدیگر احساس همدردی کنند.


آیت الله غریفی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) گفت: انسان‎ها نسبت به یکدیگر برادر دینی و در آفرینش برابر هستند لذا باید نسبت به مشکلات همدیگر دغدغه داشته باشند.


وی تصریح کرد: دوست داشتن وطن از نشانه‎های ایمان است بنابراین برای سرزمین خود باید امنیت، ثبات، عدل و اعتدال را به ارمغان آورد. پیامبر اکرم (ص) می‎فرماید:«خیر و برکت در کشوری که امنیت و شادی نباشد وجود ندارد.»


این عالم بحرینی ادامه داد: دفاع، حمایت و آبادانی کشور از وظایف انسان‎ها در قبال وطنشان است. کرامت و عزت انسان با وطنش تأمین می‎شود./994/ب903/د 

ارسال نظرات