۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۲۵۷۲۹۴
مسؤول عقیدتی سیاسی نیروی زمینی سپاه:

تقید به دین داری و آرمان خواهی اولویت نخست سپاه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نمازی گفت: چند مورد سپاه پاسداران را از سایر نیروهای نظامی متمایز می کند؛ شدت آرمان خواهی که نمره بالایی در این زمینه دارد؛ تدیّن و تقوا که به فرموده رهبر معظم انقلاب از اصول تخلف ناپذیر یک سپاه و سپاهی است و نظامی گری.
نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید قاسم نمازی، مسؤول مرکز تربیت و تداوم آموزش عقیدتی سیاسی امام رضا(ع) سپاه پاسداران، صبح امروز در نشست خبری که در محل این مرکز برگزار شد، با بیان این که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مولود مبارکی است که آرزوی تمامی انبیا بوده است، گفت: آرزوی انبیا، حکما و معلمان بشری این بوده که نیرویی نظامی وجود داشته باشد که هدفش قدرت طلبی و کشورگشایی نبوده و برای اهداف فرد خاصی قدم برندارد و هدفش احقاق حق، ابطال باطل، دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم باشد.

 

وی افزود: بحمدالله این نیرو به مثابه درختی است که با پیروزی انقلاب به دست امام خمینی(ره) غرس شد و در سراسر عالم برای مظلومان آرام بخش بوده و دشمنان را نیز می لرزاند از این رو می بینید که در تحریم های بین المللی ابتدا نیرو های سپاه و مسؤولان آن را تحریم می کنند تا به سپاه ضربه بزنند.

 

حجت الاسلام نمازی با اشاره به وجوه تمایز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با سایر نهادهای نظامی اظهار کرد: سپاه در معیارهای اولیه حفظ و سازماندهی یک نظام با دیگر نهادها مشترک است اما چند مورد آن را از سایر نیرو ها متمایز می کند؛ اول، شدت آرمان خواهی که نمره بالایی در این زمینه دارد؛ دوم، تدیّن و تقوا که به فرموده رهبر معظم انقلاب از اصول تخلف ناپذیر یک سپاه و سپاهی است و سوم، نظامی گری.

 

مسؤول عقیدتی سیاسی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: مجموعه سپاه توسط سه حوزه مدیریت می شود؛ حوزه مدیریت، حوزه حفاظت و حوزه نمایندگی؛ حوزه نمایندگی سه وظیفه دارد که از سوی رهبر معظم انقلاب به نماینده ولی فقیه در سپاه ابلاغ شده است.

 

وی در تشریح وظایف حوزه نمایندگی رهبر معظم انقلاب در سپاه پاسداران، گفت: وظیفه اول این است که مسائل دینی در سپاه عمق داشته باشد و پاسدار از سطحی نگری خارج شود که این کار را با برگزاری کلاس ها در طی سال با حضور اساتید و علما انجام می دهیم و آموزش های عقیدتی در حوزه هایی از جمله خانواده، ارتقای سلامت و غیره نیز ارائه می شود.

 

حجت الاسلام نمازی افزود: افزایش شور عرفانی صحیح در سپاه وظیفه دوم حوزه نمایندگی است؛ یک سپاهی باید اهل دعا، تضرع و برگزاری جلسات مذهبی باشد که این وظیفه با برگزاری جلسات هفتگی و برنامه هایی مثل اعزام به گلزار شهدای بهشت رضا(ع)، جبل النور و غیره پیگیری می شود.

 

مسؤول مرکز تربیت و تداوم آموزش عقیدتی سیاسی امام رضا(ع) سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: وظیفه سوم حوزه نمایندگی سپاه، افزایش فهم و بصیرت سیاسی است تا سپاهی در بحران ها و جریانات سیاسی دچار اعوجاج و انحراف نشود.

 

وی با اشاره به نامگذاری سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری به روز عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران، اظهار کرد: یکی از کارهای بنیان گذاشته شده در سپاه که پبرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره آثار شهید مطهری انجام شد، نامگذاری سالروز شهادت ایشان به آغاز هفته عقیدتی سیاسی سپاه بود که در این هفته از معلمان، مربیان و فرماندهانی که بیشترین همکاری را با مرکز عقیدتی سیاسی داشته اند، تجلیل می شود./820/پ203/ب5

 

ارسال نظرات