۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۲۵۷۳۵۶
امام جمعه فاروج:

معلمان مراقب دام فتنه گران باشند/ رسالت معلم هدایت افراد به مسیر الهی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فاروج با اشاره به برگزاری تجمعات اخیر معلمان در شهرهای مختلف، گفت: در هدایت و مدیریت این تجمعات دست برخی افراد فتنه گر آشکار بود به همین دلیل معلمان می بایست بیش از پیش مراقب دام فتنه گران و فرصت طلبان باشند.
امام جمعه فاروج - نشست شوراي آموزش و پرورش شهرستان فاروج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج شامگاه دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان فاروج، با اشاره به برگزاری تجمعات اخیر معلمان در شهرهای مختلف کشور در اعتراض به میزان دستمزد‌ها، وضعیت معیشتی و تبعیض حقوقی بین خود و سایر کارمندان دولت، اظهار کرد: اگر چه این تجمعات صنفی بود اما با این حال می بایست معلمان هوشیار باشند.

 

وی اضافه کرد: در هدایت و مدیریت تجمعات اخیر، دست برخی افراد فرصت طلب و فتنه گر آشکار شده است به همین دلیل نیز معلمان باید ضمن هوشیاری بیشتر، مراقبت کنند که فتنه گران از خواسته های صنفی این قشر برای رسیدن به مقاصد شوم خود و اربابان خارجی خویش بهره برداری نکنند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاروج با تأکید بر این که معلمان مراقب باشند در دام فتنه گران نیفتند، خاطرنشان کرد: برخی اقدامات، رفتارها و حرکات در شأن قشر فرهیخته و فرهنگی و شخصیت معلمان نیست و آنها می بایست مراقب باشند به این شأن و جایگاه خود آسیب نزنند.

 

حجت الاسلام قلیزاده تصریح کرد: البته برگزاری تجمعات معلمان در شهرهای کوچکی نظیر فاروج تأثیر چندانی نداشته و نگرانی خاصی در پی ندارد.

 

به گفته وی معلمان باید بدانند که مسؤولان و دولت مردان از نیازها و مشکلات آنها آگاهی کامل داشته و برای رفع این مشکلات تلاش می کنند بر این اساس برگزاری تجمعات مختلف ضرورت ندارد.

 

حجت الاسلام قلیزاده در ادامه اظهار کرد: نخستین رسالت معلمان هدایت، ارشاد، راهنمایی و سوق دادن افراد به مسیر الهی و اسلامی بوده و می بایست معلمان به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

 

وی افزود: همه معلمان در هر رشته ای که تدریس می کنند می بایست معلم خوبی ها و نیکی ها باشند و تلاش کنند امور نیک اسلامی را به دانش آموزان خود آموزش دهند.

 

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان فاروج همچنین با اشاره به فرا رسیدن هفته معلم، ضمن گرامیداشت این مناسبت، خاطرنشان کرد: در جشن هفته معلم باید برنامه های مناسب و در خور شأن این عزیزان برگزار شود.

 

حجت الاسلام قلیزاده اظهار کرد: همچنین هفته معلم فرصت مناسبی برای بیان خاطرات و تجربیات معلمان باسابقه برای استفاده معلمان جدید است.

 

امان الله خدمتگزار، فرماندار شهرستان فاروج نیز در این نشست با بیان این که فرهنگیان و معلمان این شهرستان با احترام به قانون و خواست مسؤولان شهرستان، تجمعات محدودی را که برای بیان مشکلات خود داشتند تعطیل کردند، افزود: عمل کردن در چهارچوب قانون به افراد شأن و منزلت می دهد و تجمع بدون هماهنگی با دستگاه های مرتبط در خیابان ها، آن هم در نظامی که بر مبنای مردم سالاری مدیریت می شود، کار شایسته ای نیست.

 

وی در ادامه با گرامیداشت فرا رسیدن هفته معلم با تأکید بر این که می بایست برنامه ریزی ها برای برگزاری این هفته در شأن این قشر فرهیخته باشد، خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات کشتی باچوخه، جشن بزرگ گرامیداشت روز معلم، پیاده روی خانوادگی، بازدید و سرکشی از مدارس شهرستان و غیره از جمله برنامه های گرامیداشت هفته معلم در شهرستان فاروج محسوب می شوند.

 

احمد حرفاروجی، رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان فاروج نیز در این نشست با بیان این که فرهنگیان شهرستان مطالباتی داشته و دارند که آن را در جلساتی با فرماندار مطرح کردیم، افزود: اراده دولت تدبیر و امید و مجلس شورای اسلامی بر این است که امسال به بهترین شکل به معیشت و امور صنفی فرهنگیان رسیدگی شود.

 

گفتنی است، در شهرستان 52 هزار نفری فاروج در شرق استان خراسان شمالی، هشت هزار دانش آموز زیر نظر هزار فرهنگی تحصیل می کنند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات