۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۲۵۷۳۵۷

خبرهای کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ بازدید استاندار خراسان رضوی از مرکز مدیریت حوزه خراسان، ثبت اولین وقف حوزه سلامت خراسان رضوی در سال جدید و تأکید مدیرکل بنیاد شهید استان بر ایجاد فضایی رقابتی میان دستگاه‌های اجرایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عناوین مهمترین خبرهای کوتاه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، استاندار خراسان رضوی پنجم اردیبهشت ماه از مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان بازدید کرد.

 

در این بازدید که با حضور حجت الاسلام و المسلمین فرجام، مدیر حوزه علمیه خراسان برگزار شد، حجت الاسلام فتح اللهی، مدیر پژوهش این حوزه درباره فعالیت های این مدیریت گزارشی ارائه داد و به موفقیت های پژوهشگران این حوزه در جشنواره هایی مانند علامه حلی اشاره کرد.

 

وی با ببان اینکه امسال حدود 2400 اثر به فراخوان آثار پژوهشی طلاب خراسان ارسال شده است، با اشاره به موفقیت و حضور کمی و کیفی طلاب این حوزه در عرصه پژوهش، ابراز داشت: طلاب حوزه علمیه خراسان در مقاطع مختلف تحصیلی با مهارت های پژوهشی آشنا می شوند.

 

حجت الاسلام فتح اللهی افزود: برگزاری نمایشگاه مستقل دستاوردهای علمی و پژوهشی حوزه علمیه خراسان از دیگر فعالیت هایی است که در سال های اخیر در کنار شرکت در نمایشگاه های پژوهشی استان انجام شده است.

 

در ادامه این بازدید، خانم اعدادی، مسئول دفتر مدارس خواهران حوزه علمیه خراسان نیز به ارائه گزارش از فعالیت های این دفتر پرداخت و ابراز داشت: در حال حاضر 43 مدرسه علمیه در سطح استان های خراسان فعالیت دارند که از این تعداد 7 مدرسه در خراسان جنوبی، 6 مدرسه در خراسان شمالی و 17 مدرسه در خراسان رضوی و مابقی در مشهد در خدمت طلاب خواهر هست.

 

وی با اشاره به تحصیل 120 نفر در سطح 3 و 3200 نفر در سطح 2 با اشاره به موفقیت های طلاب خواهر این حوزه در المپیادها و مسابقات مختلف یادآورشد: در حال حاضر 25 حافظ کل قرآن و 60 نفر حافظ 10 جزء و نیز حافظان نهج البلاغه و صحیفیه سجادیه در این حوزه حضور دارند.

 

خانم اعدادی افزود: کسب مقام های کشوری در جشنواره علامه حلی و چاپ 60 عنوان کتاب طلاب خواهر حوزه علمیه خراسان از دیگر موفقیت های این حوزه محسوب می شود.

 

وی درباره اعزام مبلغ خواهر برای بانوان نیز خاطر نشان کرد: طلاب خواهر این حوزه در قالب طرح تبلیغی-جهادی نسبت به ارائه آموزه های دینی و موضوع های مربوط به خانه و خانواده برای خواهران و بانوان مناطق مختلف سطح استان کارهای خوبی انجام داده اند.

 

همچنین در این بازدید، علیرضا تاج فیروز،‌ معاون پشتیبانی و منابع انسانی حوزه علمیه خراسان با اشاره به 29 پروژه با زیربنای 51 هزار متر مربع مربوط به این حوزه که در استان خراسان رضوی در مرحله طراحی تا 90 درصدی کار قرار دارند،‌ گفت: با تامین اعتبار حدود 30 میلیارد تومان این پروژه ها تا سال 96 به بهره برداری خواهد رسید.

 

گفتنی است، در پایان این بازدید، استاندار خراسان رضوی در نشستی با رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان در جریان فعالیت ها و گزارش های آن مرکز قرار گرفت و ابراز داشت: زمانی مساجد به عنوان بزرگترین رکن در کشور حفظ خواهند شد که روحانی با ذوق و توانمند بتواند با مردم ارتباط برقرار کرده و در گسترش معارف دینی اثرگذار باشد.

 

 

 

ثبت اولین وقف حوزه سلامت خراسان رضوی در سال 94

نخستین وقف حوزه سلامت خراسان رضوی به ارزش 900 میلیون ریال در شهرستان جغتای به ثبت رسید.

                      

احمد محمدیان گفت: واقف خیر اندیش جغتایی ،یحیی جنتی ششدانگ یک باب مغازه به مساحت 75 متر مربع را به عنوان اولین موقوفه حوزه بهداشت و درمان در خراسان رضوی ثبت کرد.

 

وی افزود: ارزش این موقوفه 900 میلیون ریال می باشد و در شهرک صنعتی شهرستان جغتای واقع شده است.

 

محمدیان نیت واقف را کمک به هزینه های دارو و درمان بیماران ارولوژی در این شهرستان عنوان کرد.

 

خراسان رضوی 44 موقوفه در خصوص پرداخت هزینه های درمان،معاینات پزشکی و پرداخت هزینه نسخه ها و همچنین در بخش دارو کمک به تاسیس داروخانه و کمک به پرداخت هزینه های داروی بیماران خاص و صعب العلاج ،اهداء تجهیزات پزشکی، تهیه و وقف تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، پیراپزشکی و سایر ملزومات با اولویت تجهیز بیمارستانها و مراکز درمانی وجود دارد که با ثبت این وقف جدید به 45 مورد می رسد.

 

"طرح مهر تندرستی" نیز با هدف عمل صحیح به نیات واقفان، شفاف سازی و اطلاع رسانی از آثار و برکات وقف در موضوعات مربوط به دارو، درمان و مراکز درمانی و پزشکی در سال های 92 و 93 برگزار شد.

 

ثبت وقف یک میلیاردی در روستای فیض آباد جغتای

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جغتای از ثبت وقف جدید به ارزش یک میلیارد ریال در روستای فیض آباد این شهرستان خبر داد.

 

مسئول اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جغتای گفت: واقف خیر اندیش سید علی اصغر مرتضوی فر عرصه و اعیان یک باب ساختمان به مساحت 250 متر مربع را وقف امورفرهنگی، مذهبی حسینیه و فاطمیه روستایی فیض آباد نمود.

 

وی افزود: ارزش این وقف یک میلیارد ریال برآورد شده است.

 

محمدیان در ادامه عنوان کرد: همچنین خیرین نیک اندیش حسنعلی علیزاده وهمسرش کلثوم زمندی یک قطعه زمین به مساحت 220 متر مربع و ارزش 80 میلیون ریال را با نیت صرف هزینه ها و امورات جاری مسجد جامع روستای زمند جغتای وقف نمودند.

 

مسئول اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جغتای بیان داشت:از ابتدای سال جاری تاکنون بیست وقف جدید در این شهرستان توسط خیرین صورت گرفته است.

 

وی در پایان گفت: در سال گذشته سی و شش وقف جدید در این شهرستان به ثبت رسید.

 

دستگاه‌ها در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدا فعال‌تر شوند

عابدین عابدی‌مقدم در ارتباط با تشییع پیکر مطهر شهدا و اهیمت برگزاری این مراسم تصریح کرد: در حال حاضر حضور مردمی در تشییع پیکر شهدا بسیار خوب و قابل توجه است که این امر نشان دهنده علاقه قلبی مردم به فرهنگ شهادت و تجلیل از صبر و ایثار دارد.

 

عابدی‌مقدم با اشاره به اهمیت تجلیل از مقام شهید عنوان کرد: با توجه به حضور چشم‌گیر مردم در مراسم تشییع پیکر شهدا به نظر می‌رسد خوب است با اطلاع‌رسانی های بیشتر حضور دستگاه‌های اجرایی را نیز در این مراسم‌ها داشته باشم تا در هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم تشییع شهدا موثر باشد.

 

وی از برگزاری بیش از یکصد مراسم تشییع پیکر شهدا در سال گذشته خبر داد و افزود: اگر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای ما ارزشمند است باید توجه داشته باشیم که حضور حداکثری مردم و دستگاه‌های اجرایی استان به طور همزمان در این مراسم‌ها بر اثرگذاری این رویداد مهم تأثیرات مهمی برجای می‌گذارد.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته قرار بر این شده است تا ستاد تشییع پیکر شهدا در هر شهرستان تشکیل شود و در آن از اعضای مرتبط دعوت شود تا نسبت به فعال‌سازی دستگاه‌های اجرایی در این مراسم اقدام کنند.

 

عابدی‌مقدم گفت: بهتر است مأموریت هر دستگاهی در تشییع پیکر شهدا مشخص شود تا ضمن دوری از موازی کاری شاهد نوعی همکاری همه‌جانبه و موثر در این زمینه باشیم.

 

ایجاد فضایی رقابتی میان دستگاه‌های اجرایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

عابدین عابدی‌مقدم، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی پیش از ظهر امروز در جلسه فصلی رابطین ایثارگران دستگاه‌های اجرایی استان که صبح امروز در سالن شهید هاشمی نژاد بنیاد خراسان رضوی در مشهد مقدس برگزار شد اظهار داشت: اگر قرار باشد همکاری جانانه و همه جانبه‌ای میان دولت و ملت برقرار شود گل سرسبد این همکاری خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران هستند.

 

عابدی‌مقدم تصریح کرد: اگر قرار باشد اعتمادی میان خانواده‌های شهدا و دولت برقرار شده و باقی بماند باید توجه داشته باشیم که این نظام ثمره خون شهداست و خدمت‌رسانی و همدلی با جامعه ایثارگری می‌تواند در این اعتمادسازی موثر باشد.

 

وی با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته دستگاه‌های اجرایی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: شهدای ما در هشت سال دفاع مقدس هر آنچه که داشتند در طبق اخلاص گذاشتند و ما امروز باید با ترویج فرهنگی که آنها در راستای ترویج آن جان خود را از دست دادند قدم برداریم.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت برای نظام و امنیت این نظام حیاتی است و ترویج این فرهنگ می‌تواند سیاستگذاری در تمام دستگاه‌های اجرایی را با موفقیت‌های بیشتری روبرو کند.

 

عابدی‌مقدم خاطرنشان کرد: مادامی که فرهنگ ایثار و شهادت طلبی در جامعه ایرانی ارزشمند است دشمن نمی‌تواند کوچکترین نگاه متجاوزانه‌ای به این آب و خاک داشته باشد و این فرهنگ پشتیبان مردم ماست.

 

وی با اشاره به تشکیل شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استانداری خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ریاست این شورا را استاندار خراسان رضوی و دبیر آن را مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی بر عهده دارد و ستاد آن در بنیاد استان مستقر است.

 

وی افزود: در نظر داریم جلسات بیشتری را با نمایندگان ایثارگران داشته باشیم و برای عملیاتی کردن برنامه‌های این شورا فضایی رقابتی در میان دستگاه‌های اجرایی ایجاد شود./930/پ203/ب5

 

ارسال نظرات