۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۲۵۷۶۲۰

11 هزار نفر در آذربایجان‌شرقی معتکف می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: در سال جاری شاهد استقبال خوب جوانان از سنت حسنه اعتکاف بوده ایم، به طوری که تاکنون حدود 11 هزار نفر ثبت نام کرده اند.
حجت الاسلام حميد عظيمي، مدير کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی شب گذشته در دیدار ستاد اجرایی اعتکاف با نماینده ولی فقیه در استان به ارائه گزارشی از روند برگزاری مراسم اعتکاف پرداخت و اظهار داشت: امسال در شهرستان ها 21 مسجد ویژه خواهران و 22 مسجد ویژه برادران و 16 مسجد به صورت مشترک برای براداران وخواهران در نظر گرفته شده است.


مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در سطح شهر تبریز 25 مسجد مختص به خواهران بوده و 10 مسجد در اختیار برادران است و یک مسجد به صورت مشترک در اختیار معتکفین واقع شده است.


حجت الاسلام عظیمی افزود: در کل استان 59 مسجد ویژه خواهران و 38 مسجد مختص برادران و 15 مسجد به صورت اشتراکی در اختیار خواهران و براداران می باشد، از این میزان 94 مسجد به صورت شهری و 18 مسجد روستایی جهت امر معنوی اعتکاف در نظر گرفته شده و آماده برنامه معنوی اعتکاف هستند.


وی با بیان این‌که در سال جاری شاهد استقبال خوب جوانان از سنت حسنه اعتکاف بوده ایم، به طوری که تاکنون حدود 11 هزار نفر ثبت نام کرده اند، گفت: از آنجایی که اعتکاف فرصتی مناسب برای برنامه های تبلیغی و فرهنگی می باشد، از جمله  برنامه های امسال طرح زلال اعتکاف همراه با اجرای برنامه های قرآنی است.


مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: بهره گیری از چهره های برتر قرآنی و تشکیل حلقه های قرآنی مدنظر است و اعزام مبلغ به مساجد فاقد امام جماعت جهت اقامه نماز و سخنرانی به طوری که به نیایش و خلوت معتکفین ضرری وارد نشود.


حجت الاسلام عظیمی اضافه کرد: اجرای حلقه های بصیرت گفتمان و پرسمان، طرح احکام شرعی تحت عنوان نهضت احکام آموزیٰ استفاده از ادعیه ام داود، مناجات حضرت امیر، مولود خوانی به مناسبت میلاد و نوحه خوانی و تکریم از تعدادی سادات و بهره گیری از وجود دو پدر شهید خیر، از دیگر برنامه های منظور نظر است./854/پ203/ب

ارسال نظرات