۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۲۵۷۶۸۲
مقتدا صدر:

طرح پیشنهادی مجلس نمایندگان آمریکا آغاز تجزیه علنی عراق است

خبرگزاری رسا ـ رهبر جریان صدر، طرح پیشنهادی مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر تعامل با کردستان عراق و مناطق سنی‌نشین به عنوان دو کشور مستقل را محکوم و اعلام کرد در صورت تصویب این طرح، نیروهای او منافع آمریکا را در سراسر جهان نشانه خواهند گرفت.
مقتدا صدر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مقتدا صدر رهبر جریان صدر در واکنش به پیش‌نویس طرح آمریکایی درباره نحوه تعامل با کردها و اهل تسنن به عنوان دو دولت مستقل، از دولت و پارلمان عراق خواست تا قاطعانه با این مسئله، برخورد کنند.

 

رهبر جریان صدر این اقدام را آغاز تجزیه علنی عراق دانست و تهدید کرد که در صورت تصویب این طرح، تعلیق فعالیت شاخه نظامی این جریان علیه آمریکا را لغو خواهد کرد تا منافع آمریکا را در داخل عراق و خارج آن هدف قرار دهند.

 

کمیسیون نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا قرار است امروز، پیش‌نویس قانون تعامل با پیشمرگه و گروه‌های مسلح سنی در عراق و کشور دانستن منطقه کردستان و مناطق سنی‌نشین را به رای بگذارد تا آمریکا به طور مستقیم به این دو طرف کمک کند.

 

صدر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: مجلس نمایندگان آمریکا می‌خواهد، قانونی را درباره عراق تصویب کند که بر اساس آن، هر طائفه‌ای در عراق مستقل از دیگری عمل کند. آمریکا، سوء‌نیت خود را علیه عراق عزیز ما ثابت کرده و دندانهای خود را تیز کرده است. لذا پارلمان و دولت باید واکنشی قاطع در این‌باره نشان دهند.

 

وی افزود: ملت عراق نیز باید از سرزمین و طائفه‌های خود با بیان رد این اقدام و محکومیت آن، حمایت کنند. زیرا در غیر این صورت دچار فاجعه‌ای عظیم خواهند شد./980/ب102/د

ارسال نظرات