۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۲۵۷۷۴۰
الوفاق بحرین اعلام کرد؛

بازداشت 653 شهروند بحرینی از سوی آل‎خلیفه در 3 ماه گذشته

خبرگزاری رسا ـ اداره آزادی‎‎ها و حقوق بشر جمعیت الوفاق اسلامی بحرین طی گزارشی به بررسی جنایت‎های رژیم آل‎خلیفه در سه ماه گذشته پرداخت.
نيروهاي آل خليفه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ادراه آزادی‎‎ها و حقوق بشر جمعیت الوفاق اسلامی بحرین امروز طی گزارشی به بررسی جنایت‎های رژیم آل‎خلیفه در سه ماه گذشته پرداخت و خاطرنشان ساخت: حکومت آل‎خلیفه در سه ماهه اول سال 2015 میلادی 1600 تن را درزندان جو مرکزی شکنجه و آنان را از حقوق اولیه انسانیشان محروم ساخته است.


در این گزارش آمده است: آل‎خلیفه از ماه ژانویه تا مارس امسال بیش از 653 تن را که 16 تن زن و 119 تن آنان کودک بودند، بازداشت کرده است.


این سازمان حقوق بشری مجموع سال‎های حکم به حبس متهمان بحرینی در سه ماه گذشته را 2845 سال خواند و افزود: دادگاه بحرین 32 تن را به حبس ابد و 3 تن را به اعدام محکوم کرده است.


سید هادی الموسوی، مسؤول آزادی‎ها و حقوق بشر جمعیت الوفاق اسلامی بحرین طی نشستی خبری اعلام کرد که مردم بحرین 2691 بار تظاهرات مسالمت آمیز در مناطق مختلف برگزار کردند که نیروهای امنیتی 1022 بار آن را با گازهای اشک آور و سلاح‎های گرم به شدت سرکوب کردند.


مسؤول آزادی‎ها و حقوق بشر جمعیت الوفاق اسلامی افزود: نیروهای امنیتی به 559 منزل یورش برده که طی آن 278 نفر را بازداشت کرده است.


وی تصریح کرد: آل‎خلیفه 72 را سلب تابعیت کرده که 49 تن از آن را فعالان سیاسی و حقوقی تشکیل داده بود.


مسؤول آزادی‎ها و حقوق بشر جمعیت الوفاق اسلامی بحرین خواستار آزادی شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی، سید جمیل کاظم، رییس شورای سیاسی و نبیل رجب، رییس سازمان حقوق بشر شد./994/ب902/د

ارسال نظرات