۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۲۵۷۷۵۹
معاون دبیرکل الوفاق بحرین:

شیعیان مجبور به فراگیری آموزه‎های سنی در مدارس هستند

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین، نقض آزادی دینی در بحرین را محکوم کرد و گفت: شیعیان مجبور هستند که تعالیم اهل سنت را در بحرین بیاموزند.
شيخ فاضل الزاکي از علماي شيعه بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ فاضل الزاکی، معاون دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین، روز گذشته طی نشستی که در مقر این جمعیت در منامه برگزار شد، نقض آزادی دینی در این کشور را به شیوه‎های گوناگون توصیف کرد و گفت: حکومت آل‎خلیفه با توجه به توصیه مکرر نمایندگان سازمان‎های حقوق بشر مبنی بر بازسازی مساجد تخریب شده در انجام وظایف خود کوتاهی کرده و یا مساجد را در غیر محل اصلیش بازسازی می کند.


وی افزود: بازسازی مساجد در غیر محل اصلی‎اش از دیدگاه فقه شیعه و حتی اهل سنت جایز نیست.


معاون دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین از ممانعت حکومت آل‎خلیفه در ساخت مسجد انتقاد کرد و گفت: آل‎خلیفه در برخی از مناطق به شیعیان اجازه ساخت مسجد نمی‎دهد. آنان به با بهانه‎های واهی مانع از ساخت مسجد در زمین وقف شده از سوی حاج حسن العالی شدند.


وی با انتقاد از سیستم آموزشی مدارس بحرین گفت: فرزندان شیعیان مجبور هستند در مدارس اهل سنت علوم دینی آنان را بیاموزند. در سراسر جهان هر شخص مطابق با مذهب و دین خود تعالیم دینی را آموزش می‎‎بیند و اجبار شیعیان به تعلیم علوم مذهبی اهل سنت مخالف آزادی دینی است.


وی انحلال و مصادره اموال شورای اسلامی علمای بحرین را یکی دیگر از موارد نقض آزادی‎های دینی در بحرین دانست و خاطرنشان ساخت: آل‎خلیفه به دلایل واهی مانند دخالت در امور سیاسی شورای اسلامی علمای بحرین را منحل کرد و بار دیگر چهره خود را در نقض آزادی‎های دینی به نمایش گذاشت./994/ب902/د

ارسال نظرات