۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۲۵۷۸۸۶
عضو هیأت علمی دانشگاه رضوی مشهد:

برای مبارزه با هجمه دشمن باید از اهل بیت کمک گرفت

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی دانشگاه رضوی مشهد گفت: مرزهای فکری و فرهنگی مورد حمله قرار گرفته است و باید برای مقابله با این هجمه ها سراغ اهل بیت(ع) برویم.
برای مبارزه با هجمه دشمن باید از اهل بیت کمک گرفت برای مبارزه با هجمه دشمن باید از اهل بیت کمک گرفت برای مبارزه با هجمه دشمن باید از اهل بیت کمک گرفت برای مبارزه با هجمه دشمن باید از اهل بیت کمک گرفت برای مبارزه با هجمه دشمن باید از اهل بیت کمک گرفت برای مبارزه با هجمه دشمن باید از اهل بیت کمک گرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علی سجادی زاده، عضو هیأت علمی دانشگاه رضوی مشهد، امروز در اختتامیه سلسله همایش های تخصصی شیعه شناسی که با عنوان خیر البریه، در سالن اجتماعات مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) تربت جام در جمع اساتید و طلاب برگزار شد، به راهکارهای مبارزه با سلفی گری بر مبنای تبیین معارف شیعه پرداخت.

 

وی ابراز کرد: پیامبر اکرم(ص) به حضرت علی(ع) فرمودند: «أنتَ مِنِّی‌ بمَنزِلَةِ هَارونَ مِن‌ مُوسَی‌ إلا أنَّه‌ لانَبیَّ بَعْدی، تو برای من در مقام و منزلت هارون از موسی هستی جز این‌که بعد از من پیغمبری نخواهد بود.» حدیث منزلت جزء احادیث متواتر است.

 

این استاد تفسیر حوزه علمیه مشهد گفت: یکی از ائمه اهل سنت که سلفی ها ادعا می کنند در فقه پیرو او هستند، اما بر ایشان هم جفا می کنند، امام احمد حنبل است.

 

حجت الاسلام سجادی زاده اظهار کرد: مأمون عباسی وقتی از امام هشتم(ع) پرسید: بالا‌ترین منقبت جد شما امیرمومنان(ع) چیست؟ ایشان فرمودند: در جریان مباهله که پیامبر(ص) حضرت صدیقه و نوه‌هایشان را خواندند و امیرمومنان(ع) به عنوان جان پیامبر(ص)معرفی شدند، جایگاه والای ایشان مشخص می‌شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: مسائل مربوط به اهل بیت(ع) در منابع کهن جهان اسلام گسترده است و در باب ولایت اهل بیت(ع) از قرون اولیه آثار زیادی نوشته شده است.

 

ائمه اطهار محور وحدت هستند

 

وی با اشاره به این که ائمه اطهار(ع) محور وحدت هستند، ابراز کرد: از این رو به همه بشریت به ویژه مسلمانان اعم از شیعه و سنی سفارش می کنیم که به سراغ اهل بیت(ع) بیایید.

 

این استاد تفسیر حوزه علمیه مشهد افزود: اطلاعات خود را در زمینه امام شناسی بالا ببرید. هم وصف ائمه اطهار(ع) را بشناسید و هم امامت را به طور خاص بشناسید.

 

حجت الاسلام سجادی زاده اظهار کرد: زیارت جامعه، یکی از راه های امام شناسی است و زیارت امام هادی(ع) در روز غدیر، امام علی(ع) شناسی است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه به فضیلت ائمه اطهار(ع) اشاره کرد و افزود: در روایت آمده است:«انَّ الْإِمَامَةَ هِیَ مَنْزِلَةُ الْأَنْبِیَاءِ وَ إِرْثُ الْأَوْصِیَاءِ إِنَّ الْإِمَامَةَ خِلَافَةُ اللَّهِ وَ خِلَافَةُ الرَّسُولِ (ص).»

 

وی با بیان این که بشر همچنان از سرچشمه زلال وحی استفاده می کند، تصریح کرد: عهدنامه مالک اشتر، یکی از قدیمی ترین و محکم ترین سندهای حقوق بشر است.

 

این استاد تفسیر حوزه علمیه مشهد گفت: علمای اسلام در طول تاریخ با هر مذهبی که بودند یکی از گرایشات و علایق آن ها، ولایت و محبت اهل بیت بوده است.

 

استغفار فرشتگان، ثمره محبت به اهل بیت است

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که  استغفار فرشتگان، ثمره محبت به اهل بیت است، افزود: مرزهای فکری و فرهنگی مورد حمله قرار گرفت است که باید برای مقابله با این هجمه های سراغ اهل بیت(ع) برویم.

 

وی به آثار ولایت اهل بیت(ع) اشاره و ابراز کرد: تضاعف ثواب اعمال، از جمله آثار ولایت است که به طور تصاعدی اعمال انسان ارزش پیدا می کند.

 

حجت الاسلام سجادی زاده با اشاره به آیه«إِنَّ الَّذِینَ آمَنُواْ وَ عَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ أُوْلَئِکَ هُمْ خَیْرُ الْبَرِیَّةِ" بى شک کسانى که ایمان آورده و کارهاى شایسته انجام داده ‏اند آنان خود بهترین مخلوقات، گفت: در روایت آمده است که منظور از خیرالبریه، حضرت علی(ع) و شیعیان ایشان هستند».

 

لازم به ذکر است، سلسله همایش های شیعه شناسی با مشارکت 10 حوزه از حوزه های خواهران خراسان برگزار شده است که در پایان این مراسم از افراد برگزیده در فراخوان مقاله شناخت اصول اعتقادی شیعه و مذاهب اهل تسنن که در راستای این همایش اعلام شده بود، نیز تقدیر به عمل آمد.

 

گفتنی است، در حاشیه این مراسم خانم میترا مرادی، طلبه مدرسه علمیه فاطمه الزهرای توس(س) که شعری در راستای این همایش سروده بود را برای حاضران در این مراسم قرائت کرد./1309/پ201/ب4

ارسال نظرات