۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۲۵۷۹۸۳
انتقاد شدید آیت الله آصفی از ادعای آزادی عراق به دست آمریکا؛

آمریکا توهم قدرت در عراق داشت/ عراق پس از خروج آمریکایی‎ها آزاد شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در عراق، در واکنش به ادعای آزادسازی عراق به دست آمریکا در سال 2003 تأکید کرد که آمریکایی‎ها قصد تسلط کامل بر عراق را داشتند اما با مقاومت سرسختانه مقاومت اسلامی مجبور به خروج مفتضحانه از این کشور شدند.
آيت الله محمد مهدي آصفي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، آیت الله شیخ محمد مهدی آصفی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در عراق در پیامی از ادعای نویسنده عراقی مبنی بر نقش آمریکا در آزادی عراق از دیکتاتوری صدام به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت که عراقی ها با صبر و استقامت و تحمل سختی توانستند به آزادی دست یابند.

 

در این پیام آمده است: ادعای برخی افراد مبنی بر اینکه عراق از سوی  آمریکا آزاد شد و عراقی ها مدیون این کشور هستند، بنده را به شدت آزار داد. به این افراد می گویم اگر چنین مساله ای واقعیت داشته باشد انتفاضه شعبانیه، فرصت طلایی برای آمریکا جهت سرنگونی نظام دیکتاتوری و آزادی صدام به شمار می رفت.

 

وی افزود: آمریکایی ها در انتفاضه شعبانیه کاملا بر عکس عمل کرده و به نظام حاکم بر عراق اجازه استفاده از جنگنده ها و بالگردهای نظامی را برای نابودی انقلاب ملت عراق دادند چرا که آزادی عراق دغدغه آمریکا نبود بلکه به شدت نسبت به بازگرداندن باندهای مورد نظر خود به قدرت اهتمام داشت.

 

آمریکا گمان می کرد مقاومت اسلامی در عراق نابود شده است

 

آیت الله آصفی تصریح کرد: آزادی عراق به هیچ جه از پروژه های سیاسی و نظامی آمریکا در سال 2003 میلادی نبود و آمریکایی ها تصور می کردند صدام موفق به نابودی مقاومت اسلامی عراق شده است و آنان پس از ورود به این کشور می توانند قدرت را در دست گرفته و نفوذ سیاسی و نظامی و اقتصادی خود را بر عراق تحکیم بخشند. این اشتباه و توهم بزرگ و کُشنده ای بود که آمریکا در دام آن افتاد.

 

نماینده رهبری ادامه داد: آمریکایی ها پس از سرنگونی نظام دیکتاتوری با مقاومت سرسختانه نیروهای مقاومت اسلامی مواجه شده و هزاران تن از سربازان خود را از دست دادند. آنان که تصور چنین مساله را نداشتند به دلیل فشار خانواده های قربانیان از جنگی که تنها اسرائیل از آن سود می برد مجبور به خروج از عراق شدند.

 

در بخش دیگری از این پیام تأکید شده است: گمان نمی کنم نویسنده این مقاله، جنایت های وحشیانه نیروهای آمریکایی علیه جوانان عراقی که برخی از عکس های آن به دلیل رقابت میان پنتاگون و سی ای آی منتشر شد را به فراموشی سپرده باشد.

 

عراق پس از خروج آمریکایی ها به آزادی رسید

 

وی تأکید کرد: ملت عراق با عذاب و سختی و ستمی که متحمل شد توانست عراق را نجات دهد و شهید سید محمد باقر صدر بنیانگذار این انقلاب علیه نظام دیکتاتوری بود. عراق در سال 2003 به دست آمریکا آزاد نشد بلکه زمانی به آزادی رسید که آمریکایی ها به دلیل مقاومت سرسختانه نیروهای مقاومت اسلامی مجبور به خروج از کشور شدند.

 

آیت الله آصفی خاطر نشان ساخت: با همه احترامی که برای نویسنده این مقاله قائل هستم باید بگویم که هرگونه مدح و ستایش نقش آمریکا در آزادی عراق به مثابه توهین به ملت عراق و جوانانی است که به مبارزه با نظام دیکتاتور پرداخته و با فداکاری و صبر و تحمل شکنجه و تقدیم خون پاکشان، پایه های نظام را به لرزه درآوردند.

 

نماینده رهبری در عراق به شهدای مقاومت درود فرستاد و افزود: متاسفانه برخی افراد از زحمت های کشاورز و صبر شبانه روزی او برای به نیتجه رسیدن محصول غافل هستند و تنها دست سارقی را می بینند که میوه را می چیند. آمریکایی ها سارقانی هستند که درصدد سرقت تلاش ملت و جوانان و زنانمان بودند اما خداوند در مرصاد قرار دارد و آنان را خوار و ذلیل کرد و نیروهای مقاومت را در اخراج اشغالگران موفق کرد./980/ب901/د

ارسال نظرات