۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۲۵۷۹۹۳

حضور امام جمعه قزوین در نمایشگاه کتاب تهران

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: 30 تن از مفاخر استان قزوین به همراه امام جمعه قزوین در نمایشگاه کتاب تهران حضور خواهند داشت.
مهدي احمدي، مديرکل فرهنگ و ارشاد قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، مهدی احمدی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه ظهر امروز(10 اردیبهشت ماه) در دفتر ارشاد قزوین به تبیین موضوع روز کتاب قزوین در نمایشگاه کتاب تهران پرداخت.

 

مهدی احمدی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد قزوین با بیان این‌که در استان ها نشریات محلی جایگزین رسانه‌های ملی شده اند گفت: در گذشته مدیران کل به دنبال رسانه های ملی بودند؛ زیرا اقتضای امر ملی نگری بود اما امروز ظرفیت و پردازش نشریات محلی جایگزین آنها شده است.

 

وی در ادامه افزود: برجستگی نشریات محلی به این دلیل است که آنها چشم و گوش مسوولان و مردم هستند، استان قزوین با توجه به ظرفیت‌های تاریخی فرهنگی و مذهبی در کشور شاخص است.

 

این مسؤول بیان کرد: امروز رسالت رسانه‌ها بسیار سنگین است ما نیازمند شناساندن ظرفیت‌های مختلف استان هستیم و یکی از بخش‌هایی که این رسالت را می‌تواند به ثمر برساند، رسانه‌ است.

 

وی ابراز کرد: امروز این فرصت و برجسته کردن فعالیت‌های فرهنگی در 28 امین نمایشگاه کتاب تهران رقم می خورد، استان قزوین به همراه 10 استان دیگر در نمایشگاه کتاب کشور ورود پیدا کردند و روز چهار شنبه 16 اردیبهشت ماه افتتاحیه این نمایشگاه صورت می‌گیرد.

 

احمدی تاکید کرد: سال 94 نقش حمایتی از رسانه‌ها را اجرایی خواهیم کرد و برنامه روز افتتاحیه نمایشگاه بدین شکل است که از استان قزوین این شعار در 28 امین نمایشگاه از سوی بنده به همراه مصاحبه ای یک ساعته در نمایشگاه برای عموم تبیین خواهد شد.

 

وی با بیان این‌که شعار نمایشگاه کتاب امسال"خواندن، کفت‌وگوی جهان" یک شعار محتوایی است گفت: این شعار می‌گوید آگاهی، بصیرت افزایی ایجاد تعاملات جهانی می‌کند و سدهای عظیم بی اعتنایی را در بین ملت ها رفع خواهد کرد؛ چون کتاب و مطالعه دریچه نور است و انسان‌ها را از دریچه ظلمت، کج فهمی قضاوت ها و داوری‌های ناصحیح نجات می‌دهد.

 

این کارشناس فرهنگی ادامه داد: در حوزه صنعت چاپ، ظرفیت چاپ استان قزوین را در نمایشگاه کتاب تهران به عموم نمایش دهیم؛ مخاطبان باید با این صنعت آشنا شوند امروز امر تبلیغات در جهان بزرگترین نافذترین و تاثیرگذارترین امر هست.

 

وی پرداختن به موضوع صنعت نشر قزوین را از اهداف مهم اداره ارشاد قزوین در نمایشگاه کتاب دانست و اظهار کرد: در دهمین نمایشگاه کتاب استان در اسفندماه سال گذشته، معاونت فرهنگی وزارت ارشاد رشد 75 تا 78 درصدی در عرصه نشر قزوین را خیلی خوب ارزیابی کرد.

 

احمدی افزود: این صنعت نشر در استانهای دیگر قابل مشاهد نیست و مردم قزوین کتاب دوست هستند پس چرا امروز صنعت نشر ما گلایه مندی صاحبانش را فراهم آورده است.

 

وی با بیان این‌که در نمایشگاه بین المللی تهران هدف ما به نمایش گذاشتن جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی استان قزوین است ابراز کرد: این یک نقطه ضعف برای ماست که مسایل تاریخی و حتی مفاخر استان در حد فضای ملی معرفی نشده اند؛ ما در این نمایشگاه مفاحر استان قزوین را از طریق بروشورهایی معرفی و به صورت بسته فرهنگی به بازدیدکنندگان هدیه می‌دهیم.

 

وی در پایان گفت: همچنین از 30 نفر مفاخر استان قزوین دعوت به عمل آمده است که در نشستی در غرفه استان قزوین از ساعت 16 الی 20 حضور داشته و پاسخگوی مردم باشند؛ چهره‌هایی همچون آقایان بهاءالدین خرمشاهی، موسوی گرمارودی، حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، استاندار قزوین، سید اسماعیل قافله باشی و دیگر مفاخر استان حضور جدی در نمایشگاه خواهند داشت./848/پ202/ب4

ارسال نظرات