۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۲۵۸۰۱۰

حکیم نسبت به توطئه تجزیه عراق از سوی آمریکا هشدار داد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، ملت را به هوشیاری در برابر نقشه تجزیه کشور از سوی آمریکا فراخواند.
سيد عمار حکيم

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در مراسم جشن میلاد امام علی(ع) که در  دفتر وی در بغداد برگزار شد، گفت: همه ما باید نسبت به حوادث رخ داده در عراق هوشیار و نسبت به سخنان و تحلیل هایمان دقت داشته باشیم چرا که جنگ کنونی، جنگ روانی و شایعه است و حتی عملیاتی که از سوی تروریست ها اجرا می شود نیز بیش از جنبه مادی و امنیتی به بُعد روانی می پردازد.

 

وی افزود: تروریست ها با بمبگذاری درصدد ارسال این پیام به ملت هستند که ما وجود داریم و می توانیم شما را هدف قرار دهیم. جنگ کنونی کاملا باز و برنامه ریزی شده است و از همه شیوه ها و ابرازها استفاده می شود. تروریست ها در کنار بُعد خونریزی به مساله تروریسم فکری به شدت اهمیت می دهند و باید متوجه باشیم که تبلیغات و بزرگنمایی قدرت و خسارت های وارد شده از شیوه های جنگ روانی محسوب می شوند.

 

حکیم پیروزی را از آن ملت عراق دانست و تصریح کرد: بسیج مردمی جزئی از سازمان امنیتی دولت است و باید به جنجال درباره این واقعیت پایان داد چرا که فرمانده کل نیروهای مسلح، فرمانده بسیج مردمی به شمار می آید و سلاح این نیروها از سوی دولت و به دستور نخست وزیر تأمین می شود. کسانی که بسیج مردمی را گروهی مسلح وابسته به خارج می دانند سخت در اشتباه هستند.

 

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق از نیروهای بسیج مردمی به عنوان فرزندان مرجعیت یاد کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه بسیج مردمی از فتوای جهاد مرجعیت تقلید نشات گرفته است، طبیعی است که اکثر عناصر آن وابسته به یک مذهب باشند. علمای سایر مذاهب نیز باید فتوای جهاد صادر کنند تا پیروان آنها به بسیج مردمی بپیوندند.

 

این روحانی عراقی با اشاره به لزوم تأسیس سازمان دینی دعوت به جهاد، خاطر نشان ساخت: خطر داعش از مغول و تاتار و نازی ها به مراتب بیشتر است چرا که اندیشه ای به شمار می آید که ده ها سال ریشه دوانده و دین را در ذبح و ویرانی و تخریب تمدن می بیند. اگر همه دشمنان گردهم می آمدند نمی توانستند همانند داعش به تخریب چهره اسلام بپردازند.

 

وی مرجعیت را هدیه ای الهی دانست و تأکید کرد: بدون تعارف باید بگوییم که بحران عراق، برچسب عراقی دارد اما کاملا اقلیمی است و آثار آن امروزه در بحران کشورهای منطقه نمایان شده است. برخی کشورها گمان می کردند عدم حمایت از ثبات در عراق سبب نفوذ بیشتر آنان در این کشور و منطقه خواهد شد اما نمی دانند که نتایج این مساله به خودشان بازگشته و بی ثباتی به کشورهایشان می رسد.

 

حجت الاسلام حکیم در بخش پایانی سخنان خود نسبت به نقشه تجزیه عراق از سوی آمریکا هشدار داد و گفت: پیش نویسی که از سوی مجلس نمایندگان آمریکا برای تجزیه عراق تهیه شده است را با دقت و نگرانی پیگیری می کنیم. آمریکا کمک های خود به مناطق عراق را بر اساس این نقشه تدارک دیده است بنابراین از همه مردم می خواهیم در اوج هوشیاری قرار داشته و اجازه تحقق این نقشه را ندهند.

 

گفتنی است کمیسیون نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا می خواهد پیش‌نویس قانون تعامل با پیشمرگه و گروه‌های مسلح سنی در عراق و کشور دانستن منطقه کردستان و مناطق سنی‌نشین را به رای بگذارد تا آمریکا به طور مستقیم به این دو طرف کمک کند./980/ب902/د

ارسال نظرات