۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۲۵۸۰۲۴
امام جمعه نیاسر در آیین گلاب‌گیری منظقه کاشان:

توسعه اقتصادی در نظام آفرینش مقدمه‌ای برای رسیدن به قله انسانیت و بندگی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهر نیاسر کاشان گفت: توسعه اقتصادی در نظام آفرینش به عنوان رکن و پایه و اساس و مقدمه ای برای پیشرفت و رسیدن به اوج قله انسانیت و فضلیت و عبودیت و بندگی است.
حجت حسن الاسلام مطهريان آيين گلابگيري منطقه كاشان آيين گلابگيري منطقه كاشان آيين گلابگيري منطقه كاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت‌الاسلام حسن مطهریان، امام جمعه شهر نیاسر کاشان امروز در افتتاحیه چهاردهمین آیین گلاب‌گیری منطقه کاشان در کهن باغشهر نیاسر کاشان گفت: اگر در مسیر توسعه اقتصادی، عبودیت و بندگی خدا فراموش شود از مسیر اصلی منحرف خواهیم شد.

 

وی یاد آورشد: در مسیر صعود و اوج گرفتن در مسیر سعادت و بندگی و رستگاری باید هدف غایی مورد توجه قرار داشته باشد، در غیر این صورت رسیدن به مقصد غیر ممکن خواهد شد، از این رو مسائل اقتصادی برای رسیدن به آن مقصد و غایت است.

 

حجت الاسلام مطهریان برگزاری آیین‌های گل محمدی و گلاب‌گیری را در توسعه صنعت گل و گلاب مؤثر دانست و اظهار امیدواری کرد: در این مراسم‌ها و آیین‌ها به ابعاد معنوی کار بیشتر توجه شود.

 

وی با تأکید بر این‌که فضای ایران از گلاب محمدی کاشان معطر است، افزود: هر کجا که نامی از گل محمدی ذکر می‌شود ما را به وجود مبارک پیامبراکرم(ص) متصل می‌کند، از این رو چقدر زیبا است که هر کجا گلی مشاهده شود و عطر و بویی از گل استشمام شود، یادآوری عطر وجودی پیامبر اکرم و توصیه ها و سفارش های حضرت محمد(ص) باشد.

 

امام جمعه شهر نیاسر کاشان در ادامه اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم ادامه دهنده راه انبیای الهی باشیم و رسالت خود را در قبال آنها فراموش نکنیم و در راه معنویت قدم برداریم.

 

حجت‌الاسلام مطهریان همچنین با تبریک میلاد امام جواد، امیر مؤمنان و بعثت پیامبر اکرم (ص) از ماه رجب به عنوان ماه بهار صلوات یاد کرد و افزود: آن چه بیشتر بر عظمت و احترام این ماه افزوده است، مناسبت های آن است که در رأس آن‌ها عید بزرگ مبعث رسول اکرم(ص) و عید میلاد امیرمؤمنان مولای متقیان علی بن ابیطالب(ع) است.

 

در ادامه این مراسم مجتبی حمیدی، رییس شورای اسلامی شهر نیاسر کاشان نیز استفاده از سرمایه‌گذاران برای ایجاد صنعت سبز و جلوگیری از تأسیس صنایع آلوده‌کننده را یکی از سیاست های شورای شهر در طرح آمایش سرزمین شهر نیاسر کاشان اعلام کرد و گفت: شهر نیاسر به عنوان یکی از قطب‌های تولید گل محمدی در شهرستان کاشان و گیاهان دارویی و انواع عرقیات دارویی و گیاهی است.

 

رییس شورای اسلامی شهر نیاسر کاشان در ادامه از توسعه و رونق اقتصادی و ارزآوری به عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف جشنواره‌های گل محمدی در منطقه نیاسر کاشان نام برد و افزود: توسعه محصولات کشاورزی و برگزاری جشنواره و توجه به صنایع تبدیلی در راستای توسعه و رونق فروش محصولات باغی، کلان باغشهر نیاسر است.

 

جمشید اسماعیلی، شهردار شهر نیاسر کاشان نیز  مراسم غبارروبی و عطر افشانی مضجع نورانی سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) در مشهد اردهال با گلاب ناب نیاسر کاشان را یکی از برنامه‌های چهاردهمین آیین گلابگیری اعلام کرد و یادآور شد: همه ساله آیین عطرافشانی مضجع علی بن باقر(ع) با گلاب نیاسر انجام می شده است، اما امسال برای نخستین بار همزمان با عطرافشانی، آیین غبار روبی این امامزاده واجب التعظیم نیز انجام می شود.

 

شهردار نیاسر یادآور شد: یکی از برنامه‌های دیگر این جشنواره ارسال یک تن گلاب نیاسر کاشان از نخستین گلاب تولید شده امسال منطقه نیاسر برای عطر افشانی عتبات عالیات به کشور عراق است.

 

ابوالفضل صدرائیه، معاون استاندار و فرماندار کاشان نیز با اشاره به این‌که نگاه ما در بخش گل و گلاب‌گیری به دلیل شرایط خاص منطقه است، افزود: کیفیت گل کاشان نسبت به دیگر مناطق کشور سبب شده است تا افتخار شست‌شوی کعبه با گلاب ناب محمدی کاشان برای همیشه برای مردم این خطه به یادگار بماند.

 

شایان ذکر است، مراسم چهاردهمین آیین گلاب‌گیری امروز در نیاسر کاشان با حضور فرماندار کاشان، امام جمعه شهر نیاسر، اعضای شورای شهر و شهردار نیاسر و گل‌کاران  این منطقه آغاز شد و گل‌های سرخ محمدی چیده شده به صورت نمادین در دیگ مخصوص ریخته و از اشک گل های محمدی، گلاب ناب آتشین گرفته شد و گلاب به دست آمده در این آئین با شست‌‌وشو و عطرآگین کردن مضجع مطهر امامزاده واجب التعظیم سلطانعلی‌ بن ‌امام محمد باقر(ع) در مشهد اردهال از توابع نیاسر کاشان، یک تن از این گلاب به عتبات عالیات ارسال می‌شود./1307/پ202/ح

ارسال نظرات