۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۲۵۸۰۵۷
نخست وزیر عراق:

کمک تسلیحاتی به عراق تنها از راه دولت مرکزی امکان پذیر است

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر عراق بر مخالفت دولت فدرال با طرح کنگره آمریکا برای تسلیح نیروهای پیشمرگه و عشایر اهل سنت، جدای از بغداد تاکید کرد.
حيدر العبادي نخست وزير عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دفتر حیدر العبادی نخست وزیر عراق در بیانیه ای اعلام کرد: دولت عراق در عین حال که از تلاش های همه کشورها برای ایستادگی در کنار عراق در جنگ با عناصر تروریستی داعش و کمک های نظامی آنها استقبال می کند، به همه عراقی ها اطمینان می دهد که تعامل همه کشورها با عراق براساس احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت این کشور صورت می گیرد و اکنون هیچ یک از کشورهای خارجی تعامل دوگانه ای با عراق ندارند.

 

در این بیانیه با اشاره به اینکه همه عراقی‌ها از تمام اقوام و اقلیت‌ها اکنون در حال نبرد با عناصر تروریستی داعش هستند، تأکید شده که هرگونه کمک‌های تسلیحاتی به عراق باید بر اساس برنامه‌ریزی‌های نظامی و تنها از طریق دولت مرکزی عراق انجام گیرد.

 

این بیانیه حاکی است دولت عراق همچنان در مسیر آزادسازی وجب‌به‌وجب خاک عراق حرکت می‌کند و با طرح پیشنهادی کمیسیون خارجی کنگره آمریکا که به دودستگی‌های بیشتری در عراق منجر خواهد شد، مخالف است و اجتناب از تصویب آن را خواستار است.

 

کمیسیون نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا، دیروز پیش‌نویس قانون تعامل با پیشمرگه و گروه‌های مسلح سنی در عراق و کشور دانستن منطقه کردستان و مناطق سنی‌نشین را بررسی کرد تا آمریکا به طور مستقیم به این دو طرف کمک کند.

 

مقتدا صدر رهبر جریان صدر نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: مجلس نمایندگان آمریکا می‌خواهد، قانونی را درباره عراق تصویب کند که بر اساس آن، هر طائفه‌ای در عراق مستقل از دیگری عمل کند. آمریکا، سوء‌نیت خود را علیه عراق عزیز ما ثابت کرده و دندانهای خود را تیز کرده است. لذا پارلمان و دولت باید واکنشی قاطع در این‌باره نشان دهند./980/ب102/د

ارسال نظرات