۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۲۵۸۰۵۹
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌ تبریز:

رسانه نمی‌تواند نسبت به پیرامون خود بی تفاوت باشد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که خبرنگاران باید نگاه انتقادی نسبت به پیرامون خود داشته باشد، گفت: اصحاب رسانه نمی توانند نسبت به پیرامون خود بی تفاوت باشند.
يادبود مرحوم قندي در تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم یادبود استاد حسین قندی، استاد ارتباطات و روزنامه نگاری ایران عصر امروز با حضور تشکل های رسانه ای، خبرنگاران، روزنامه‌نگاران، دانش آموختگان رشته ارتباطات و مسؤولان استانی در مسجد بلال صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی برگزار شد.


حجت الاسلام علی خدیوی، مسؤول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی در این مراسم درگذشت استاد قندی را ضایعه ای بزرگ برای فرهنگ ایران اسلامی و روزنامه نگاری کشور دانست و اظهار داشت: آثار آن استاد مسلم روزنامه‌نگاری و ارتباطات امروز چراغ راهنمای فعالان عرصه خبر و رسانه است.


وی با اشاره به بخش‌هایی از خطبه سوم نهج البلاغه و سخنان گهربار مولای متقیان علی(ع) یادآور شد: خداوند متعال از نخبگان، اندیشمندان و اهل فهم جامعه عهد گرفته تا در جهت روشنگری، تعالی فکری و مقابله با ظلم ظالم گام بردارند، فعالان رسانه‌ای جزو این گروه از جامعه هستند که مسؤول هدایت فکری جامعه محسوب می شوند.


این استاد حوزه و دانشگاه تبریز تصریح کرد: حضرت علی(ع) فرمود؛ اگر وظیفه ستاندن حق مظلوم را نداشتم، کاری نمی کردم، امروز نیز اصحاب رسانه نمی تواند نسبت به پیرامون خود بی تفاوت باشد و از حق مظلوم دفاع نکند، بزرگانی چون مرحوم قندی الگویی برای انجام رسالت خطیر خبرنگاران محسوب می شود.


حجت الاسلام خدیوی با تأکید بر این‌که روزنامه نگار و خبرنگار باید جلوتر از جامعه حرکت کند و نگاه انتقادی نسبت به پیرامون خود داشته باشد، خاطرنشان کرد: نقد منصفانه، بیان نقاط ضعف و قوت جامعه، ارایه راهکار، بصیرت‌افزایی و مقابله با ترفندهای رسانه‌ای دشمنان نظام از جمله دیگر وظایف خطیر اهالی مطبوعات و خبرگزاری ها محسوب می شود.


همچنین عزیزی‌راد، از فعالات عرصه رسانه و خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در سخنانی به ارائه خاطراتی از دوران دانشجویی خود در تهران پرداخت و اظهار داشت: افکار و اندیشه های استاد قندی همواره چند گام جلوتر از دیگر فعالان رسانه‌ای هم دوره خود بوده است.


گفتنی است، مجلس ترحیم استاد حسین قندی، عصر امروز به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، صدا و سیمای مرکز تبریز، خانه مطبوعات، انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان، سازمان بسیج رسانه، انجمن صنفی مدیران مسؤول و شورای هماهنگی روابط عمومی های استان در مسجد بلال صدا و سیمای تبریز برگزار شد./854/پ203/ب4

ارسال نظرات