۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۲۵۸۱۶۷
آیت الله نابلسی:

کشورهای عربی بیش از تهدید خارجی با تهدید داخلی مواجه اند/ آزادسازی فلسطین در اولویت‌های عربستان جایی ندارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) لبنان با هشدار نسبت به تهدیدهای داخلی برای کشورهای عربی گفت: آزادسازی فلسطین در اولویت های عربستان جایی ندارد.
علامه شيخ عفيف نابلسي


به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عفیف نابلسی، مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) صیدای لبنان در خطبه های این هفته که در مجمع حضرت زهرا (س) صیدا برگزار شد، با تأکید براینکه روز به روز گرفتاری‌های عربستان سعودی مشخص تر می‌شود، عنوان کرد: این روزها عمق اختلافات موجود در میان خانواده حاکم در عربستان سعودی و میزان تنقاضات بر همگان روشن شده است.

 


وی افزود: برخلاف برخی ادعاها، این تغییرات در راستای تقویت عربستان سعودی نبوده بلکه نشانگر تنگنای کنونی آل سعود است.

 


این عالم لبنانی، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را از بیش از تهدید بیرونی با تهدید داخلی مواجه دانست و گفت: استبداد گری خاندان های حاکم در جزیره العرب به بزرگ ترین تهدید برای خودشان تبدیل شده است.

 

آیت الله نابلسی تصریح کرد: وضعیت نابه سامان منطقه ناشی از اقدامات کنونی و قبلی آل سعود است که مشکلات بسیاری را برای منطقه و برای جهان اسلام به بار آورده ست.

 

وی با انتقاد از موضع عربستان سعودی نسبت به مسأله فلسطین، خاطرنشان کرد: آزادسازی فلسطین و حمایت از ملت مظلوم آن به هیچ وجه در اولویت های آل سعود قرار ندارد. کار به جایی رسیده است برخی کشورهای عربی که مدام به درگیری با یکدیگر مشغول هستند منادی صلح با رژیم صهیونیستی شده اند./983/ب901/ک

ارسال نظرات