۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۲۵۸۱۷۱

مخالفت شدید نماینده آیت الله سیستانی با طرح کنگره آمریکا

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کربلا از طرح کنگره آمریکا مبنی بر تعامل با کُردها و اهل تسنن به عنوان دولت مستقل و ارسال سلاح به آنان به شدت انتقاد کرد.
شيخ عبدالمهدي کربلايي نماينده آيت الله سيستاني در کربلا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد با پیش نویس کنگره آمریکا مبنی بر تعامل با کُردها و اهل تسنن عراق به عنوان دولت های مستقل به شدت مخالفت کرد.

 

وی گفت: بارها تأکید کردیم که کمک های خارجی به عراق در جنگ با تروریسم نباید خدشه ای به حاکمیت و وحدت ملت و کشور وارد سازد، بنابراین پذیرش تصمیم کنگره آمریکا و ارسال کمک های نظامی به برخی مناطق عراق بدون رضایت دولت عراق غیرممکن است.

 

حجت الاسلام کربلایی افزود: گروه های سیاسی باید مواضع روشنی در محکومیت چنین روش تعامل با ملت عراق داشته باشند و همه تلاش خود را برای وحدت دیدگاه جهت آزادی مناطق اشغال شده انجام دهند.

 

نماینده حضرت آیت الله سیستانی از اختلافات سیاسی و عدم وجود اعتماد متقابل به عنوان عامل دخالت بیگانگان در امور داخلی عراق یاد کرد و خاطر نشان ساخت: سیاستمداران و قشرهای مختلف ملت عراق باید نسبت به توطئه تجزیه عراق برحذر باشند و به یاری ارتش و بسیج مردمی و عشایر بپردازند.

 

داعش به جنگ روانی روی آورده است

 

وی بر لزوم هماهنگی میان فرماندهان ارشد نیروهای مسلح در مناطق جنگی تأکید کرد و ادامه داد: برای حفظ دستاوردهای نظامی و افزایش روحیه رزمندگان و مردم باید به جنگ روانی و رسانه ای گروه تروریستی داعش توجه ویژه ای داشت. آنان با انتشار اکاذیب و پخش کلیپ قتل های وحشیانه درصدد گسترش رعب و هراس میان شهروندان و رزمندگان بوده و رسانه های داعش و حامیان آن نیز به شدت در حال فعالیت در این زمینه هستند.

 

امام جمعه کربلا تصریح کرد: سیاستمداران و تحلیلگران نیز باید به رسانه های دشمن توجه داشته باشند و واقعیت ها را برای مردم بازگو کنند. از همه رسانه ها می خواهیم به شیوه حرفه ای پیگیر حوادث و رویدادها باشند و به گونه ای به تحلیل آنها بپردازند که روحیه رزمندگان و شهروندان حفظ شود.

 

حجت الاسلام کربلایی نیروهای مسلح را به ارسال خبرهای جنگ به فرماندهی کل فراخواند و گفت: نیروها باید از بازگو کردن خبرهای شکست به مقامات خودداری نکنند چرا که این موارد باید معالجه شوند. تعامل دو جانبه میان نظامیان و فرماندهان عامل مهمی در جلوگیری از شکست است.

 

وی در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه تأکید کرد: بار دیگر از مسؤولان سیاسی و نظامی می خواهیم به خانواده های شهدا به ویژه فرماندهانی که اوج ایثار و فداکاری و شجاعت را در میدان های نبرد به نمایش گذاشتند، توجه داشته باشند و از مجروحان غافل نشوند./980/ب901/د

ارسال نظرات