۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۲۵۸۲۱۰

آیت الله مدرسی خواستار تشکیل گروه‎ اصلاح و نظارت از سوی علمای عراق شد

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای عراق، بر لزوم تشکیل گروه اصلاح و نظارت از سوی علما برای نظارت بر عملکرد دولت و جامعه تأکید کرد.
آيت الله سيد محمد تقي مدرسي از علماي کربلا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای شهر مقدس کربلا در نشستی که با حضور جمعی از زائران برگزار شد، گفت: دولت عراق از زمان اشغال موصل تاکنون هیچ اقدام جدی برای روشن شدن علت این مساله اتخاذ نکرده است. بیان دلایل سقوط شهرها از سوی داعش و برگزاری کنفرانس و همایش برای جلوگیری از تکرار چنین مسائلی ضروری است.

 

وی علما را به ادای وظیفه اصلاحات و نظارت فراخواند و افزود: علما با تشکیل گروه های پیگیری رخدادهای کشور می توانند به ادای وظیفه بپردازند. مردم نیز باید نقش نظارتی خود را برای بهبود عملکرد دولت فعال سازند.

 

آیت الله مدرسی با اشاره به اینکه دموکراسی کاملی بر عراق حاکم نیست، تصریح کرد: عراقی ها نسبت به رخدادهای کشور مسؤول هستند و باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند. آنان باید به شدت هوشیار بوده و نسبت به دوران حساس کنونی مسؤولیت پذیر باشند.

 

این عالم عراقی از عدم ارسال سلاح به برخی از یگان های نظامی در مناطق جنگی انتقاد کرد و ادامه داد: دولت باید حمایت کاملی از نیروهای بسیج مردمی داشته باشد، سلاح را برای آنان فراهم کرده و به حمایت مادی و معنوی از خانواده هایشان بپردازد.

 

وی با انتقاد از درگیری میان عشایر در برخی استان های عراق، تأکید کرد که سلاح باید به سوی گروه تروریستی داعش نشانه نرود نه اختلافات قبیله ای./980/ب901/د

ارسال نظرات