۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۲۵۸۲۳۲

جشن میلاد امیر مومنان در امامزاده حسن تهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ جشن میلاد حضرت علی (ع) با حضور معاون بین الملل سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها در امامزاده حسن (ع) تهران برگزار شد
حجت الاسلام ابوالقاسمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  حجت الاسلام ابوالقاسمی،   معاون بین الملل سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها، شامگاه جمعه11 اردیبهشت ماه در مراسمی که به مناسبت میلاد امیرمومنان علی(ع) در امامزاده حسن برگزار شد،   گفت: همه دلداده علی (ع) هستیم و یتیم‌نوازی، جهاد و بندگی خدا و همه اوصاف امام علی(ع) باید برای ما الگو باشد.


وی در ادامه افزود: حضرت علی(ع) جامع همه مسائل بود و قابل مقایسه با هیچ کس دیگری نیست و ما باید در تمام مراحل زندگی خود علی(ع) را محور رفتار خود قرار دهیم.


استاد حوزه علمیه تصریح کرد: امام علی(ع) شخصیتی بزرگ و بی‌بدیل است که در طول تاریخ همواره مورد مدح و ستایش بزرگان قرار گرفته و حتی کسانی که به امامت علی(ع) باور ندارند او را در نوع خود یگانه و بی‌نظیر می‌دانند.

 

وی با تاکید براینکه : علی(ع) با وجود دارا بودن تمام صفات کمالی و فضائل نفسانی سرآمد همگان بوده و هیچ‌کس را توان برابری و مقابله در هیچ یک از صفات با ایشان نبوده است.


حجت الاسلام ابوالقاسمی در ادامه افزود: حضرت علی(ع) همیشه به فکر سعادت و وحدت جامعه اسلامی و همچنین عمل به دستورات قرآن بوده است و همواره در گفتار و کردار در مسیر تحقق این اصل قدم گذاشته است و ما باید رهرو راستین طریق این امام همام باشیم و از تجملات دوری کنیم.

 

حجت الاسلام ابوالقاسمی افزود: مشی، روش و تعامل با دیگران حضرت علی(ع) بر مبنای تواضع و فروتنی است یعنی آنکه منطق حضرت علی(ع) ثواب است و وقتی می‌خواهد صحبت کند هدف‌گذاری می‌کند و به هدف می‌رسد بدان معنا که حضرت علی(ع) هرگز در عمر خود حرف زائد و بی‌مورد نزد.

 

وی در ادامه افزود: چیزی که ما به شدت به آن نیاز داریم در سخنان حضرت علی(ع) بیان شده است و می‌فرماید که وضعیت زندگی من یک وضعیت اقتصادی و متعادل است؛ سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که چرا حضرت علی(ع) خود را مستقیم یا غیرمستقیم معرفی می‌کند، زیرا طبق آیات قرآنی نیاز به الگو دارد و بشر از خدا درخواست کرد که حضرت علی(ع) را برای او بفرستد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: همانطور که امام علی(ع) نقطه آرمانی برای بشر است کتاب او نیز یک نقطه آرمانی برای پدید آوردن آثار بشری است؛ نمی‌توان گفت معجزه است اما در عین حال یک اثر ماندگار بشری است./817/پ202/ح

ارسال نظرات