۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۲۵۸۲۸۶
رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه:

ارائه خدمات به طلاب و روحانیان بر اساس رسالت حوزه خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه با بیان این که در دور جدید فعالیت های مرکز خدمات، ارائه خدمات فرهنگی نیز در کنار خدمات مادی مورد توجه قرار گرفته است، افزود: ارائه خدمات از سوی این مرکز از این پس براساس رسالت حوزه علمیه تعریف شده است.
حجت الاسلام رباني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت‌الاسلام سید حسن ربانی، مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه امروز در همایش طلاب مزدوج استان که در چالوس برگزار شد با گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت علی(ع) گفت: برگزاری این همایش در سالروز ولادت نخستین امام شیعیان تقارن بسیار ارزشمندی است.

 

وی سبک زندگی ائمه اطهار(ع) به ویژه حضرت علی(ع) را الگویی ارزشمند برای طلاب جوان دانست و خاطرنشان کرد: طلاب سیر علمی و عملی ائمه معصومین(ع) را الگوی زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهند.

 

مدیر مرکز خدمات کشور از هدفمند شدن ارائه خدمات از سوی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در دور جدید فعالیت های این مرکز شاهد هدفمند شدن ارائه خدمات به طلاب و روحانیان سراسر کشور هستیم.

 

حجت الاسلام ربانی با بیان این که در دور جدید فعالیت های مرکز خدمات، ارائه خدمات فرهنگی نیز در کنار خدمات مادی مورد توجه قرار گرفته است، افزود: ارائه خدمات از سوی این مرکز از این پس براساس رسالت حوزه علمیه تعریف شده است.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور با بیان این که ارائه خدمات به خانواده و فرزندان روحانیان نیز در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در گذشته خدمات این مرکز تنها شامل یک طلبه و یا روحانی می شد.

 

حجت الاسلام ربانی با بیان این که برخلاف تبلیغاتی که صورت می گیرد تنها ده درصد روحانیان کشور عضو هیأت علمی دانشگاه ها و استخدام در سایر نهادهای دولتی هستند، بیان داشت: مابقی طلاب و روحانیان کشور در حال حاضر مشغول تدریس در حوزه و تبلیغ دین هستند.

 

وی با بیان این که مرکز خدمات حوزه های علمیه تلاش می کند که یک روحانی دغدغه معیشتی نداشته باشد، بیان داشت: ازدواج 160 زوج طلبه مازندران نیز از برنامه‌های این مرکز بوده که برای تحکیم خانواده امروز در چالوس انجام شده است.

 

حجت الاسلام ربانی با بیان این که ایجاد دفتر نمایندگی مرکز خدمات حوزه علمیه کشور در غرب مازندران، مورد بررسی قرار خواهد گرفت، گفت: تلاش خواهیم کرد که ارائه خدمات به طلاب و روحانیان سهل تر شود.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه کشور در بخش دیگری ازسخنان خود از علما و روحانیان به عنوان وارثان انبیاء الهی یاد کرد و افزود: در عالم روحانیت بازنشتگی معنا ندارد، چون انبیاء الهی نیز همواره در جهت گسترش اسلام ناب در دوران خود تلاش کردند.

 

حجت الاسلام ربانی با اشاره به این که روحانیان با سابقه جایگاه و شأن بسیار بالایی در جامعه دارند، ادامه داد: تأثیرگذاری سخن عالمان دینی در مقایسه با دیگر افراد جامعه به حتم بیشتر است.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه کشور با بیان این که قشر جوان جامعه امروز نیازمند رهنمودهای علما و بزرگان دینی هستند، تصریح کرد: این شخصیت ها بهترین الگو برای نسل جوان جامعه محسوب می شوند.

 

وی با تأکید بر این که پیامبر از علما و بزرگان دینی جامعه انتظار دارند که مردم را فرزندان خود بدانند و در جهت هدایت و راهنمایی آنها تلاش کنند، ادامه داد: عالمان دینی نسل منتقل کننده فرهنگ رسول الله و ائمه اطهار(ع) به جامعه هستند.

 

حجت الاسلام ربانی در ادامه سخنان خود گفت: هم نشینی با علما و بزرگان دینی همانن هم نشینی با خداوند متعال است که این نشان از جایگاه ارزشمند روحانیت دارد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات