۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۲۵۸۲۹۲

بهرمندی هفت هزار طلبه و روحانی مازندران از خدمات حمایتی مرکز خدمات

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه مازندران گفت: در حال حاضر هفت هزار طلبه و روحانی استان از خدمات حمایتی این مرکز بهره مند هستند.
مدير مرکز خدمات حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت‌الاسلام جواد فلاح، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه مازندران امروز در جشن پیوند آسمانی طلاب مزودج مازندران که در چالوس برگزار شد، گفت: در حال حاضر هفت هزار طلبه و روحانی استان از خدمات حمایتی این مرکز بهره مند هستند.

 

وی با اشاره به این که در حال حاضر شش هزار طلبه در حوزه های علمیه برادران و خواهران استان مشغول تحصیل هستند، افزود: علاوه بر این حدود هزار طلبه و روحانی آزاد نیز از حمایت های مرکز خدمات بهره مند می شوند.

 

حجت الاسلام فلاح با بیان این که یکی از مهم ترین اقدامات این مرکز خدمات تأمین اجتماعی برای طلاب و روحانیان است، گفت: همه تلاش مدیران مرکز خدمات حوزه های علمیه ارائه بسته های حمایتی مناسب به طلاب، روحانیان و خانواده های آنها است.

 

وی با اشاره به این که طلاب پس از ورود به حوزه و اتمام مصاحبه و همچنین قبولی در امتحان ترم اول حوزه کد دار شده و مورد حمایت مرکز خدمات قرار خواهند گرفت، افزود: در حال حاضر این مرکز از سه گروه طلاب در حال تحصیل حوزه، طلاب و روحانیان آزاد که در ادارات، سازمان ها و مساجد به عنوان امام جماعت مشغول فعالیت هستند و همچنین معمرین و خانواده های آنها حمایت می کند.

 

حجت الاسلام فلاح با بیان این که مرکز خدمات حوزه های علمیه مازندران از ازدواج طلاب نیز حمایت می کند، تصریح کرد: این همایش نیز با هدف حمایت از طلاب مزدوج برگزار شده است.

 

وی همچنین به برخی خدمات رفاهی مرکز خدمات برای طلاب و روحانیان حوزه علمیه مازندران اشاره کرد و گفت: برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی بخشی از این خدمات رفاهی است.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت ساخت یک مجمع فرهنگی ویژه طلاب و روحانیان سراسر کشور در این استان تأکید کرد و گفت: با توجه به این که مازندران در مسیر مشهد مقدس قرار دارد وجود چنین مرکزی لازم و ضروری است.

 

وی ادامه داد: راه اندازی یک مجتمع فرهنگی و تفریحی ویژه طلاب و روحانیان  کشور در غرب استان می تواند بسیاری از دغدغه های طلاب سراسر کشور را مرتفع کند.

 

حجت الاسلام فلاح در بخش دیگری از سخنان خود از طلاب و روحانیان به عنوان سربازان امام زمان(عج) یاد کرد و با بیان این که روحانیت در تاریخ همواره در مسیر ارزش های الهی گام برداشته است، افزود: امروز نیز حوزه و روحانیت مدافع حقیقی اسلام ناب است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات