۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۲۵۸۳۰۶
حکیم:

تصمیم‎های کنگره آمریکا علیه ملت‎ها است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در واکنش به توطئه تجزیه این کشور از سوی آمریکا تأکید کرد که اکثر تصمیم‎های کنگره آمریکا علیه ملت‎ها و در راستای تجزیه کشورها است.
سيد عمار حکيم رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در سومین همایش ملی مسؤولان و فعالان اجتماعی که امروز در بغداد برگزار شد با اشاره به پیش نویس کنگره آمریکا برای تجزیه عراق به سه کشور شیعه و سنی و کُرد گفت: عراق دولتی مستقل و دارای حاکمیت است و قرار گرفتن در شرایط بحرانی کنونی به معنای کوتاه آمدن از حاکمیت و استقلال نیست.

 

وی افزود: ما با دولت آمریکا سروکار داریم نه کنگره. دیدگاه نهایی و رسمی خود را در این باره اعلام خواهیم کرد.

 

حکیم بسیاری از تصمیم های گرفته شده از سوی کنگره آمریکا را علیه ملت ها دانست و تصریح کرد: کنگره درصدد تجزیه کشورهاست. کنگره آمریکا، عراق را 13 سال تحریم کرد و صدها هزار تن از کودکان قربانی شدند اما این کودکان تنها از شیعیان نبودند و کُردها و اهل تسنن را نیز در برگرفت.

 

رییس مجلس اعلای اسلامی با اشاره به اینکه کنگره آمریکا درصدد مجازات دولت عراق بود اما ملت را شکنجه کرد، ادامه داد: این کنگره امروز به بهانه حمایت از دولت مشروع و منتخب عراق، درصدد تقسیم ملت با استفاده از دلار و گلوله است. مواضع کنگره آمریکا سرشار از تناقض است.

 

وی خاطرنشان ساخت: برخی در آمریکا تجزیه عراق را بسیار راحت تر از وحدت آن می دانند، به این افراد یادآور می شوم که خود آمریکا سختی های فراوانی برای وحدت کشید پس امیدوارم که سیاستمداران این کشور از عمق دیدگاه بیشتری برخوردار باشند.

 

حجت الاسلام حکیم، دوران کنونی را سرشار از تحولات بزرگ و طوفان و نقشه جدید توصیف کرد و گفت: مدیترانه قلب جهان است و عراق در قلب منطقه قرار دارد. هیچ معادله ای بدون ثبات عراق امکان پذیر نیست چرا که طوفان تغییر از بغداد آغاز شد و با ثبات بغداد به آرامش می رسد./980/ب901/د

ارسال نظرات